Războiul contestațiilor și pe Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1: Și câștigătorul licitației, Drumuri și Poduri Banat, a depus contestație la CNSC / ARL Cluj (Strabag) a contestat și camioanele cu ITP expirat

Drum Expres Timișoara A 1 Sursa CNAIR DRDP Timișoara

Constructorul Drumuri și Poduri Banat, liderul din Asocierea câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură între Timișoara și Autostrada A1 a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) solicitând respingerea contestației ARL Cluj (Strabag) ca tardivă și neîntemeiată, dar și reevaluarea propriei oferte (câștigătoare) prin luarea în calcul a punctajului pentru experiență similară ca urmare a lucrărilor pentru modernizarea DN 18 Moisei – Iacobeni, punctaj pe care CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara nu l-a oferit.

Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (Strabag) a contestat la finalul lunii februarie  experiența similară declarată de către Asocierea Drumuri și Poduri Banat (Lider) – Obras (Spania) – OPR Asfalt pe care CNAIR a declarat-o câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1. La licitația pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara – A1 (contractul reziliat în 2023 cu Todini) au depus oferte Asocierea Drumuri și Poduri Banat – Obras (Spania) – OPR Asfalt cu lider constructorul din Timișoara Drumuri și Poduri Banat respectiv ofertant unic ARL Cluj (Strabag). O contestație similară a ARL Cluj cu argument al criteriului de experinență a fost admisă în totalitate la CNSC pentru DN 73 Pitești – Brașov după cum Economedia a explicat aici. De asemnenea, ARL Cluj susține că OPR Asfalt (Timișoara) nu îndeplinește criteriile de experiență pentru că a declarat o lucrare de modernizare pe 20 de kilometri între Moisei și Iacobeni pe DN 18 în care a fost asociat și a avut o cotă de doar 40%. Strabag reclamă și ITP-ul expirat al utilajelor ofertantului Maxagro din Asocierea câștigătoare.

„În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara-DN69 – Rest de executat”. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, a transmis pe 9 februarie 2024 CNAIR.

Este un contract în premieră pentru că expertiza necesară după rezilierea cu Todini este în sarcina constructorului și nu a unui consultant independent așa cum a fost cazul contractelor reziliate cu Tirrena Scavi pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, pe Centura Timișoara Sud și Centura București (DN 2 – A2).

„Perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de maximum 84 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, a transmis CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Timișoara.

Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara – Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Profilul este de Drum Expres, cu parte carosabilă de 2 x 7 metri lățime și 1,5 metri spațiu median pentru separator de sens. Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport.

Sursa CNAIR DRDP Timișoara

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *