BREAKING Lovitură pentru Dacia. Șeful Renault spune vrea să separe business-ul și să se concentreze pe mașini electrice în Franța/ Compania ar putea păstra doar 40% din afacerea cu mașini cu combustie internă, inclusiv din România, și a primit deja propuneri de parteneriat

Dacia, Mioveni Sursa foto: Uzina Dacia-Mioveni / Imagine oficială

Decizie cu impact major asupra industriei auto din România și asupra Dacia, cel mai mare exportator român. Renault, proprietarul francez al producătorului auto, intră în rândul companiilor care își separă afacerea de mașini electrice de cea de motoare cu combustie internă. CEO-ul Luca de Meo spune că această decizie are „un potențial puternic”. Astfel, compania franceză vrea să se concentreze pe business-ul cu mașini electrice în Franța, în timp ce caută partener pentru business-ul de motoare cu combustie internă, primind deja oferte în acest sens, după cum scrie Automotive News Europe, cea mai cunoscută pu­blicaţie de business din industria auto europeană.

Directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo, a declarat acționarilor că studiile interne arată un „potențial puternic” pentru planul de a crea entități separate pentru activitățile electrice și cele cu combustie internă, scrie Automotive News Europe.

El a precizat că planul nu este de a împărți compania în două, ci de a crea două entități separate cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare, cu un potențial parteneriat pe partea de motoare cu combustie internă.

Constructorul auto francez este unul dintre producătorii – inclusiv Ford și Geely – care regândesc modul în care vehiculele cu combustie internă se mai încadrează în planurile lor strategice viitoare, pentru a ține pasul cu Tesla și alți producători auto „nativi electrici”.

Entitatea dedicată mașinilor electrice ar urma să fie centrată în Franța, în timp ce activitățile cu combustie internă ar urma să se desfășoare în locații din afara țării, unde Renault construiește deja majoritatea vehiculelor sale neelectrice. Această entitate pentru motoare cu combustie va include așadar fabrici care vor produce motoare și cutii de viteze pentru mașini pe benzină și hibride în Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.

„Toate cercetările și studiile pe care le-am făcut au confirmat deja potențialul foarte puternic al acestei operațiuni”, a declarat de Meo, adăugând că „toate opțiunile sunt încă pe masă”.

Renault și-a sporit gama de produse complet electrice cu câteva modele, inclusiv modelul compact Megane E-Tech Electric, care concurează cu rivali precum VW ID3, Citroen C4 și Nissan Leaf.

Oferte de parteneriat pentru business-ul de motoare cu combustie internă

Renault a primit deja mai multe oferte de parteneriat pentru activitățile sale cu combustie internă, potrivit informațiilor apărute în această săptămână.

„Grupul a primit deja cereri de parteneriat” pentru unitatea sa de motoare cu combustie internă, a declarat una dintre surse pentru Automotive News Europe.

Fabrica Dacia de la Mioveni face parte din business-ul tradițional al Renault, de producție a mașinilor cu motoare cu combustie internă și ar fi vizat de separare și operare în parteneriat.

Prin aducerea de parteneri pe partea de motoare cu combustie, Renault urmărește să elibereze din fondurile planificate pentru a fi cheltuite în această direcție pentru ca, în schimb, să investească în vehicule electrice.

Compania a fost pionier al acestei tehnologii alături de partenerii de alianță Nissan și Mitsubishi, dar în care acum aceștia sunt eclipsați de jucători „pur electrici”, precum Tesla, care nu au producție de motoare cu combustie internă, ci doar de mașini electrice.

Renault intenționează să păstreze proprietatea majoritară a diviziei sale electrice, care va avea aproximativ 10.000 de angajați și care ar putea fi listată la bursă prin intermediul unei oferte publice inițiale (IPO) în a doua jumătate a anului 2023.

Cu toate acestea, Renault va rămâne doar un acționar de referință, nu de control, al noii entități separate dedicate motoarelor cu combustie, au declarat alte două surse familiare cu aceste planuri.

Una dintre surse a declarat că Renault ar putea păstra o participație de 40%, iar partenerul va controla 60% din businessul motoarelor cu combustie.

Așadar, dacă aceste planuri se confirmă, iar Renault va găsi partener pentru entitatea de motoare cu combustie, inclusiv fabrica Dacia de la Mioveni va fi controlată majoritar de partener, nu de producătorul francez Renault.

Printre potențialii parteneri pentru afacerea sa cu motoare de combustie, directorul general Luca de Meo a menționat în aprilie Nissan, alte grupuri auto și investitori pe termen lung.

De Meo urmează să se deplaseze luna viitoare în Japonia pentru a discuta despre o potențială participare japoneză la proiectele sale de motoare electrice și cu combustie.

Este așteptat ca producătorul auto să îți prezinte planurile privind ramura electrică cu sediul în Franța și unitatea de motoare cu combustie cu sediul în străinătate undeva în toamnă, în luna septembrie.

Renault trece printr-o restructurare majoră menită să îi restabilească finanțele și a semnat recent parteneriate dincolo de alianțele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi și Mercedes, cum ar fi cel cu compania chineză Geely Automobile Holdings.

Luna aceasta a vândut 34% din unitatea sa sud-coreeană către Geely, care deține Volvo Cars și este acționar la Mercedes.

Împreună cu Geely, Renault intenționează să dezvolte vehicule hibride care vor fi asamblate în uzina sa din Busan, Coreea de Sud.

Sursa foto: Uzina Dacia-Mioveni / Imagine oficială

Comentarii

  1. Dar, pe bune acum: cât timp mai mergem pe energie din arderea de hidrocarburi? Cât?
    Înțeleg că mai trebuie să și mâncăm, dar haideți să ne ținem respirația cât timp numărăm banii făcuți din distrugerea planetei. Ne tăiem singuri craca.
    Încă una la care nimeni nu s-a gândit: ce lăsăm copiiilor noștri? O planetă moartă cu furtuni, pe pământul căreia nu mai putem planta mai nimic? Serios?
    Când a fost ultima dată când, din propriul buzunar, ați scos 15 lei să cumpărați de la magazinele brico, un pom fructifer și să-l plantați?
    Și, DA. Mă refer la filorusi, la postaci, la troli și tot segmentul ăsta de “naționaliști” din spatele tastaturii.

    • Marius, ptr tine chiar au importanta hidrocarburile ?
      Te rog spune mi cat de importante sunt urmatoarele principii de viata:
      – Hristos/Sf Treime
      – Maica Domnului
      – Sfintii
      – Sf Liturghie
      – Sf Maslu
      – Sf Taina a casatoriei
      – Botezul
      – Anafura, aghiasma
      – Icoanele
      Sa ti traduc ? Cat din viata ta o dai lui Dumnezeu, Cel ce te tine in viata si iti da puterea sa scrii, judeci, mergi, vezi, auzi, vorbesti, care iti tine parintii/sotia/copiii/ fratele/sora/proetenii adevarati in viata ???
      Cand ai plantat ultimul pom/floare/copac/planta si cat timp iti dedici sa cureti de pe drumul tau cel mai folosit mizeria pe care o lasa nesimtenia aproapelui tau ?
      Cat timp deduci tu milosteniei ptr saraci si stai de vba cu ei sa le afli povestea vietii ?
      Cat timp din viata ta o dai bisericii ?
      Cat timp din viata ta te daruiesti ptr cei bolnavi si le iei medicamente, si stai de vba cu ei si le aduci o vba buna la inima lor ca sa-i mangai ?
      Cat din timpul vietii tale dai ptr amaratii care gresind au ajuns la inchisoare ?
      Te crezi mai bun/destept/credincios/curat decat ei ?
      Nu…esti doar un alt fariseu care nu intelege ptr ce si de ce traieste. Unde se duce si incotro i se indreapta viata.
      Cand ai citit ultima data din Mihai Eminescu, cand ai pus o floare la mormantul eroilor care si-au dat viata ptr ca tu sa mazgalesti cu mizerie niste randuri fara sa te gandesti la ce scrii si la consecinte ?
      Cand ai fost ultima data OM ?
      Cand te ai rugat ultima data la miezul noptii pana ai simtit ca ti intra genunchii in podea ?
      Cand ai plans ultima data cu gandul la Patimile lui Hristos si la chinul Sau inimaginab, cand ai meditat tu…cel care te-ai botezat intru El iar acum ai mintea spalata de satanele care fac agenda zilei sub toate formele ei ?
      Cand te ai gandit ultima data ca e posibil sa nu te mai trezesti ? Si unde te duci tu, suflete, si n fata Cui dai tu socoteala…o inima straina de Dumnezeu ?
      Baga ti mintile n cap si gandeste/simte/judeca cu capul tau si nu cu al altora.
      Fi stapan pe tine, ca maine te cheama Judecatorul sa dai socoteala ptr fiecare cuvant si gand al tau. Si nu te va ntreba de hidrocarburile prostiei, ci de cum ti ai dus viata si ce ai gandit si mai ales ce fapte ai astenut inaintea satanei sau al lui Dumnezeu !!!
      Hristos a Inviat !

  2. Bună
    precum televizoarele cu ecran curbat, așa și cu ,,electricile”….. Cu toate eforturile, va fi un mare FÂSSS….. În lume sunt peste 2,6 miliarde de mașini, să spun că în 2030, 1/5 din ele vor fi electrice (?!). In 5-7 ani trebuiesc înlocuite bateriile. Ce faci cu un munte de peste 500 milioane de baterii?! In prezent nu av o tehnologie de recuperare, refolosire a bateriilor uzate?! Resurse ( minerale ) pentru cate rânduri de baterii, există pe planeta?!….. Cu SIGURANȚĂ se va reveni la motoarele termice, mai eficiente, cu un combustibilai ,,verde”, etc. sau se vor identifica alte modalități de alimentare cu electricitate, a vehiculului, decât bateria…..

    • Întra pe pagina de Facebook Virgiliu Ionita sa vezi ce a ieșit pe poarta fabrici și lăsată pe mana clientului….

  3. Asa e cand esti prost și aștepți sa iti arunce alții firimituri. De ce nu investeste ciolaceala din România în cercetarea pt mașini electrice? Asteptam sa vina alții sa arunce cu bani în noi,in timp ce noi ne batem efectiv joc de tara noastră.

  4. As umbla cu bicicleta ‘Dacia’ … Trebuie sa stii sa te diversifici …
    Bateriile pot fi topite, nu-i problema, dar trebuie industria de pe acum …
    Oricum, clar o sa aveti optiunea de alimentare cu hidrogen in 2030. Problema e cum il obtii rezonabil ? Nemtii vor din gaz, desi rezulta CO2 100%. Din apa … Doar sa-l treci sa tii fotovoltaicele reci … Si sa ai o tehnologie hibrid sa-ti faca electroliza cand iti face si electroni e deja ‘next level play’.
    Solutii exista.
    Omul a ajuns din Africa in Norvegia pe jos … I-a luat ceva timp dar intelegeti ideea … + ca acum avem tone de tehnologie … trebuie doar invatata.

  5. Ma omora de nou un Logan 2 ma arunca în sant .. de 36.000de km ma chinuiesc pe strada cu un Logan stramb din fabrica mușamalizat de Dacia în 4 service-uri mari din București.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *