Renault lansează primul model electric al mărcii Alpine. Prețul începe de la 38.000 euro

alpine A290 Sursă foto: Alpinecars.com

Grupul auto francez Renault SA a extins gama de modele a mărcii sport Alpine prin prezentarea, joi, a primului model complet electric al acestei mărci, într-un moment în care compania vrea să atragă noi investitori şi parteneri în SUA, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Noul model A290 va avea o autonomie de 380 de kilometri la o singură încărcare şi de asemenea va putea accelera de la 0 la 100 kilometri pe oră în 6,4 secunde, a precizat joi grupul Renault. A290 este primul din cele şapte modele electrice ce urmează a fi lansate de Renault, printre care va fi şi un crossover care este programat să fie dezvăluit anul viitor.

La un preţ de pornire de 38.000 de euro, A290 este o componentă importantă a obiectivului directorului general Luca de Meo, conform căruia marca Alpine ar urma să ajungă la venituri de opt miliarde de euro la finele acestui deceniu, un obiectiv ambiţios având în vedere că anul trecut această marcă a vândut doar 4.300 de vehicule.

A290 va fi produs în Franţa pe baza unei platforme dezvoltate cu divizia de vehicule electrice şi software Ampere, iar livrările ar urma să înceapă în ultima parte a acestui an.

Grupul Renault intenţionează să găsească noi investitori, printre care ar putea să se numere şi grupul chinez Zhejiang Geely Holding Group Co., pentru a implusiona marca. În paralel, Alpine a purtat discuţii cu AutoNation pentru un acord de distribuţie în SUA şi este interesat să se extindă şi în China.

În timp ce discuţiile cu AutoNation sunt în derulare, Alpine are în vedere şi alte parteneriate pentru piaţa din SUA, a declarat directorul acestei mărci, Philippe Krief, la un eveniment cu presa.

Însă, în contextul în care preţul automobilelor electrice este în scădere iar ritmul de creştere a vânzărilor încetineşte, atragerea de investitori pe segmentul automobilelor electrice ar putea fi dificilă. La începutul acestui an, Renault a fost nevoit să abandoneze planurile care vizau listarea diviziei Ampere, în timp ce grupul german Volkswagen AG a suspendat căutarea unui investitor extern pentru divizia sa de baterii PowerCo.

Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: