Autorul filmării anunță că a început asfaltarea pe acest lot.
Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 construiește lotul de autostradă Chiribiş – Biharia, cu o lungime de 28,5 km, pe o durată totală de 24 de luni. Perioada include 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Contractul, în valoare de 785 de milioane lei, este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (Programul Transport 2021-2027) și fonduri de la bugetul de stat
Finalizarea lotului 3C2 Chiribiș – Biharia va permite circulația pe Autostrada Transilvania A3, fără întrerupere, de la Nușfalău (jud. Sălaj) la Borș II, la frontiera cu Ungaria, pe o distanță de 74 kilometri.
Săptămâna trecută, compania Construcții Erbașu a anunțat că pe șantierul segmentului Suplacu de Barcău – Chiribiș a mobilizat 549 de muncitori și 309 utilaje.
“În prezent lucrăm intens la terasamente, unde continuăm execuția umpluturilor, în timp ce echipele specializate în lucrări de drenaj realizează rigole trapezoidale și casiuri pe taluz. În zonele de consolidare sunt în execuție zidurile de sprijin, iar la structuri se desfășoară armarea și cofrarea plăcilor de suprabetonare, împreună cu montarea grinzilor prefabricate tip U, fiecare având aproximativ 160 de tone. Pe partea de utilități, se desfășoară lucrări de dezafectare, relocare și protejare a rețelelor din câmpul petrolier Suplacu de Barcău, iar echipele ITS execută infrastructura pentru fibra optică. În paralel, avansează și lucrările pentru instalarea sistemului de iluminat, prin pozarea cablurilor aferente.”, au mai precizat reprezentanții Construcții Erbașu.
La începutul lunii noiembrie, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, spunea că lucrările pe lotul respectiv au ajuns la un stadiu fizic de 63%.
“Cei 26,35 km ai acestei secțiuni vor fi finalizați anul viitor, ceea ce va permite circulația pe 170 km din Autostrada Transilvania.”, a adăugat șeful CNAIR.
Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de 884,12 milioane de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Pistol a mai a precizat toamna aceasta că autorităţile doresc execuţia unui nod mare la intersecţia cu autostrada existentă, ceea ce înseamnă că proiectul probabil va întârzia o lună-două.
Întrebat dacă va fi respectat termenul de finalizare, acesta a răspuns: „Evident”.
„Termenul de finalizare acum este undeva în august 2026. Au mai fost nişte lucruri de rezolvat, am preluat nişte materiale, nişte grinzi imense de la ceilalţi, au fost nişte probleme, dar se va mai dori execuţia unui nod mare, încă nu e stabilit unde, se discută, şi acest lucru s-ar putea să mai prelungească, pentru că vor fi expropieri, cu o lună, maximum două, acolo la intersecţia cu autostrada existent. E o dispută în funcţie de trafic legat de unde va fi acel nod”, a adăugat Erbaşu.
Contractul a fost semnat în 24 noiembrie 2023. Proiectul tehnic a fost aprobat mai târziu, pe 19 decembrie 2024, iar ordinul de începere aferent a fost dat în 15 martie 2024. Pe 20 ianuarie 2025 a fost emis ordinul de începere pentru lucrări.
Potrivit 130km.ro, Secțiunea 3C Suplacu de Barcău – Borș se prezintă astfel:
3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km). Câștigător desemnat: Construcții Erbașu SA, durată: 6 luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție. Câștigător desemnat în septembrie 2023. Contract semnat în noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2026
3C2 Chiribiș – Biharia (28,55 km). Contract semnat în iunie 2020, dar reziliat în mai 2022. Constructor nou desemnat în iunie 2023: asocierea Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA, termen de proiectare: 6 luni, termen de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2024. Termen de deschidere: 2027
Datele din Cestrin se prezintă astfel: 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș – stadiul actual fizic contract 44 %; stadiul lucrărilor deja executate -37%; obiectiv – 58,45 %; stadiul actual financiar -16,37 %.
iar pe 3C2 Chiribiș – Biharia, stadiul actual fizic 0,5%; stadiu_actual_financiar 0%.

Sursa foto: captură video