A demarat oficial etapa de proiectare a Drumului Expres Focșani – Brăila, în timp ce lucrările de execuție vor începe în vara anului viitor, anunță Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Etapa de proiectare a demarat astăzi, 2 decembrie 2025, conform Ordinului emis în urmă cu două săptămâni, și are o durată de șase luni.

Este primul contract de infrastructură mare pe care Compania Națională de Investiții Rutiere l-a lansat în licitație pentru proiectare și execuție (septembrie 2024), contractul de 4,29 miliarde lei fiind semnat la doar un an de la publicarea procedurii în SEAP.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Drumul Expres Focșani – Brăila are o lungime de 73,5 kilometri, asigură legătura între Autostrada Moldovei A7 – Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galați, Tulcea și Constanța.

Finanțarea proiectului urmează să fie asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat.

Durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție lucrări.

Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute:

  • 57 de structuri (poduri/viaducte)
  • șase noduri rutiere (Nodul Focșani-intersecție A7, Milcovul, Măicănești, Corbu, Siliștea și nodul rutier Brăila -intersecție Drum Expres Buzău – Brăila).
  • două parcări de scurtă durată și un spațiu de servicii prevăzut cu zonă rezervată pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică.

Contractul pentru realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila a fost semnat cu Asocierea de constructori din România SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade S.R.L. – Arcada Company în urmă cu două săptămâni.

Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit în septembrie asocierii de constructori din România SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade S.R.L. – Arcada Company, contractul de 4,29 miliarde lei pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, iar la încheierea perioadei legale nu au fost depuse contestații.

Drumul Expres Focșani – Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța, urmând să devină cel mai lung drum de mare viteză din România construit în cadrul unui singur contract.

Luna aceasta, Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit firmei de inginerie din România TPF Inginerie S.R.L contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pentru Drumul Expres Focșani – Brăila.