Directorul general al OpenAI, Sam Altman, a declarat „cod roșu” și dorește să îmbunătățească ChatGPT, deoarece Google și Anthropic sunt în concurență din ce în ce mai mare în ceea ce privește inteligența artificială, potrivit Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit unui document intern trimis luni, Altman a spus că acest lucru va reorganiza activitatea OpenAI asupra ChatGPT, cum ar fi îmbunătățirea vitezei, fiabilității și personalizării chatbot-ului. El le-a spus angajaților că startup-ul plănuiește să amâne alte produse deoarece se află într-un moment critic în ceea ce privește ChatGPT.
Aceasta înseamnă că compania va amâna planurile de a dezvolta produse de publicitate, agenți AI destinați automatizării cumpărăturilor și sarcinilor legate de sănătate, precum și Pulse, care produce actualizări personalizate de dimineață pentru utilizatori.
Revizuirea strategică vine în contextul în care OpenAI se confruntă cu o concurență tot mai puternică, costuri în creștere ale centrelor de date, provocările tehnice ale menținerii la frontiera AI și lupta constantă pentru păstrarea talentelor cheie.
Luna trecută, Google a lansat Gemini 3, care este considerat că a depășit GPT-5 al OpenAI în testele de referință din industrie. Cel mai recent model al Anthropic, Opus 4.5, a depășit de asemenea GPT-5 în reperele cheie.
Koray Kavukcuoglu, arhitectul AI al Google și directorul tehnologic al DeepMind, a declarat că grupul Big Tech și-a „crescut performanța destul de mult” prin antrenarea modelelor sale AI folosind cipurile personalizate proprii ale Google. Compania a mai spus că își integrează imediat cele mai recente modele AI în produse. Compania a mai relatat că a îmbunătățit metodele utilizate pentru a-și antrena modelele, o problemă cu care OpenAI s-a confruntat recent.
Înainte de lansarea Gemini 3, Altman spusese că OpenAI va „trebui să rămână pe poziții în fața presiunii competitive pe termen scurt”.

Sursa: Dreamstime