Omul de afaceri român Lucian Despoiu, expert în campanii online, a devenit acţionarul majoritar al site-ului francez de ştiri şi opinii de dreapta Atlantico, a declarat luni pentru AFP fondatorul acestuia, Jean-Sebastien Ferjou.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Societatea Kondiment, agenţie multinaţională de servicii online, fondată de Despoiu, „a devenit într-adevăr acţionarul majoritar al Atlantico”, a declarat editorul Atlantico într-un e-mail, menţionând o tranzacţie în valoare de „puţin peste două milioane de euro”.

Ferjou a confirmat astfel o informaţie transmisă de publicaţia franceză de specialitate La Lettre.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Lucian Despoiu este şi fondatorul Majoritas, o companie specializată în campanii online, în special pentru alegeri, care scrie pe site-ul său că a lucrat în peste 40 de ţări din 2008.

„Acordul nostru între acţionari a protejat întotdeauna independenţa editorială totală a redacţiei şi aşa va rămâne”, a declarat Ferjou, care consideră că Despoiu a fost „atras de modelul editorial al Atlantico şi de reţeaua sa de câteva mii de experţi (economişti, avocaţi, cercetători, politologi etc.)”.

Site-ul atrage între „unu şi două milioane de vizitatori unici” în fiecare lună, potrivit lui Ferjou.

„Eu personal am fost atras de energia sa, de expertiza digitală a echipelor sale şi de dorinţa noastră comună de a propulsa Atlantico în noua eră care se deschide pentru mass-media, deoarece algoritmii de social media şi inteligenţa artificială remodelează din nou peisajul modelelor economice”, a adăugat jurnalistul.

Lansat în 2011, Atlantico s-a remarcat în primii ani cu câteva materiale de presă senzaţionale, cum ar fi „Zidul idioţilor” afişat în birourile Sindicatului din Magistratură (SM, de stânga) şi înregistrările clandestine realizate de fostul consilier al fostului preşedinte francez Nicolas Sarkozy, Patrick Buisson, pe când lucra la Palatul Elysee.

Site-ul se bazează acum pe contribuţii ale experţilor.

Iniţial gratuit, Atlantico a devenit ulterior un serviciu plătit şi se finanţează şi din publicitate, în mediul fragil al „jucătorilor puri”, instituţiile media care operează exclusiv online.

Ferjou precizează că unul dintre primii investitori, Charles Beigbeder, s-a „retras complet” din acţionariat, dar că editorialistul economic Jean-Marc Sylvestre şi directorul companiei Devoteam (consultanţă tehnologică), Stanislas de Bentzmann, şi-au păstrat acţiunile.

Informaţia preluării controlului Atlantico de către Despoiu a atras atenţia presei franceze precum Ouest-France sau Le Point. Ultima publicaţie îl numeşte pe acesta „misteriosul strateg electoral” şi comentează că achiziţia „marchează o etapă semnificativă în expansiunea acestui jucător major cu influenţă politică şi mediatică”.