Alegerile din 2024 și acțiunile ulterioare ale președintelui Donald Trump au declanșat o reducere generalizată a inițiativelor privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI) în cadrul companiilor, care au considerat alegerile ca un fel de referendum asupra acestor programe, transmite USA Today.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Trump a început imediat să desființeze programele din cadrul Guvernului federal și a exercitat presiuni asupra sectorului privat. Ca răspuns, multe companii și-au redus sau eliminat eforturile lor în domeniul DEI, o schimbare atribuită uneori „climatului politic și juridic” sau direct administrației Trump (28% dintre respondenți, potrivit firmei de cercetare Gravity Research).
Prioritatea acordată diversității și incluziunii a scăzut de la 90% în 2021 la 67-84% în studiul „Femeile la locul de muncă”.
Controlul guvernamental, condus de agenții precum Equal Employment Opportunity Commission (EEOC), s-a intensificat, presând angajatorii să revizuiască practicile de angajare. Ca răspuns, un grup de foști oficiali a format organizația EEO Leaders pentru a riposta și a promova programele DEI.
În ciuda regreselor, mediul corporativ american nu a abandonat complet conceptul, ci și-a revizuit abordarea. De exemplu, un studiu Paradigm Strategy a constatat că 95% dintre corporații susțin în continuare grupurile de resurse pentru angajați, iar 96% investesc în eforturi de promovare a echității în managementul performanței.
Numeroase companii importante, de la Accenture și Amazon la Walmart și Disney, au făcut schimbări semnificative. Acțiunile includ eliminarea obiectivelor de diversitate (Accenture), suspendarea programelor (Amazon), eliminarea obiectivelor de reprezentare (Goldman Sachs, Meta) și eliminarea limbajului DEI din rapoarte sau site-uri web (Kohl’s, Ford).
În încercarea de a obține aprobarea autorităților de reglementare, companii precum AT&T și T-Mobile au asigurat Federal Communications Commission (FCC) că nu vor avea niciun rol axat pe DEI.
„DEI nu poate fi o monedă de schimb”, a declarat vocatul pentru drepturile civile Ben Crump.
În schimb, unele companii, precum Apple, Costco, Delta și Cisco, rămân ferme pe poziții în ceea ce privește inițiativele DEI și le păstrează.
Companii care au redus sau au renunțat la programele DEI:
- Accenture
- Amazon
- AT&T
- Bank of America
- BlackRock
- Boeing
- Booz Allen Hamilton
- Brown-Forman
- Caterpillar
- Citigroup
- Constellation Brands
- Cracker Barrel
- Deloitte
- Ford
- Goldman Sachs
- Harley-Davidson
- Home Depot
- IBM
- John Deere
- Kohl’s
- KPMG
- Lowe’s
- McDonald’s
- Meta (Proprietarul Facebook, Instagram și WhatsApp)
- Molson Coors
- Nissan
- Paramount
- PepsiCo
- Salesforce
- Target
- T-Mobile
- Toyota
- Tractor Supply
- Victoria’s Secret
- Walmart
- Walt Disney

Sursa foto: Kenishirotie / Alamy / Profimedia