Proiectarea tronsonului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de pe Autostrada Unirii A8 începe astăzi

Protest A8, autostrada moldova Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

Compania de Drumuri emite, astăzi, ordinul pentru începerea proiectării tronsonului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de pe Autostrada Unirii A8.

Documentaţia tehnică (studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic) durează 25 de luni, iar luna trecută, la semnarea contractului, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a solicitat proiectantului să prioritizeze sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani.

„I-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani. Moldova a așteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât și A7 sunt priorități și facem toate eforturile împreună cu echipa din minister și CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede”, a scris ministrul, pe pagina de Facebook.

Contractul pentru proiectarea acestui tronson de autostradă a fost semnat în martie cu firma românească Consitrans pentru 58 de milioane de lei. Pe lângă segmentul Târgu Mureş – Miercurea Nirajului, unde documentaţia tehnică este mai avansată (n.r. sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de 211 km este la aproximativ 50%), asociaţiile civice din Moldova au cerut finanţarea prin PNRR şi a tronsoanelor Târgu Neamţ – Moţca şi Leţcani – Iaşi de pe A8, însă decizia finală a fost doar pentru tronsonul Leghin- Paşcani.

Segmentul Târgu Neamţ – Ungheni este împărţit în patru loturi, iar prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu A7 Moldova (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava – Siret)”, se arată în caietul de sarcini.

Situaţia tronsonului Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe A8: conducerea firmei din Spania a venit ieri la Bucureşti

Reactualizarea documentaţiei tehnice pentru secţiunea Târgu Mureş – Târgu Neamţ, în lungime de 211 km, este la doar 52%, iar ultimul termen asumat, luna august, cel mai probabil nu poate fi respectat, deşi CNAIR a anunţat ieri implicarea directă a conducerii firmei Acciona.

„În cadrul întânirii, directorul societății Acciona Ingineria a reasigurat managementul CNAIR că termenele asumate anterior în ceea ce privește finalizarea activității de proiectare și elaborare a studiului de fezabilitate pentru secțiunea Târgu Mureș-Târgu Neamț vor fi respectate, manifestându-și totodată interesul în realizarea acestui obiectiv de ordin strategic pentru România”, a transmis, ieri, Compania de Drumuri.

Proiectantul este o firmă din Spania care a câştigat contractul pentru 17 milioane lei, cu o ofertă mult sub estimarea CNAIR de 35 milioane (şi aceasta oricum, subevaluată), de unde şi întârzierile pe zona de munte, după cum a subliniat Cătălin Urtoi, vicepreşedintele Asociaţiei „Împreună pentru A 8”.

„Cei din Spania au promis că vor susține financiar filiala din România pentru a finaliza contractele la termenele asumate. Au promis inclusiv aplicarea unor tehnologii moderne pentru zonele de munte, acolo unde accesul cu forezele clasice este dificil. E bine că după doi ani de zile de contract, acum când mai sunt trei luni de zile până la predarea SF-ului pe tronsonul Tg. Mureș – Tg Neamț au ajuns la această concluzie”, a scris pe pagina de Facebook, Cătălin Urtoi, oganizatorul mitingului de luna trecută pentru „susţinerea Autostrăzilor Moldovei”.

Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni are o lungime de aproximativ 320 de kilometri şi străbate judeţele Mureş, Harghita, Neamţ şi Iaşi.

Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *