Compania californiană OpenAI, creatoare a ChatGPT, a anunțat lansarea unor instrumente de combatere a dezinformării înaintea zecilor de alegeri programate în acest an în diverse țări în care trăiește aproape jumătate din populația lumii. Succesul aplicației ChatGPT a popularizat inteligența artificială generativă, dar a stârnit, de asemenea, îngrijorări cu privire la posibila utilizare a acesteia în campanii de dezinformare menite să manipuleze votul alegătorilor, scrie Le Figaro.
În contextul în care anul acesta sunt programate zeci de alegeri, în special în Statele Unite, India și Marea Britanie, OpenAI și-a subliniat luni hotărârea de a nu permite ca instrumentele sale tehnologice, inclusiv ChatGPT și generatorul de imagini DALL-E 3, să fie folosite în scopuri politice. “Vrem să fim siguri că tehnologia noastră nu va fi folosită într-un mod care să submineze” procesul democratic, a explicat OpenAI pe un blog. “Încă evaluăm potențiala eficacitate a instrumentelor noastre de persuasiune individuală. Până când nu vom ști mai multe, nu vom permite oamenilor să creeze aplicații pentru campanii politice sau activiste”, adaugă OpenAI.
Temeri legate de dezinformarea electorală
Dezinformarea – informații false difuzate în mod deliberat sau neintenționat – cu ajutorul inteligenței artificiale ar putea “submina legitimitatea guvernelor nou alese”, a avertizat săptămâna trecută Forumul Economic Mondial, care se desfășoară până la 19 ianuarie la Davos (Elveția). Temerile legate de dezinformarea electorală datează de mai mulți ani, dar accesul public la generatoare puternice de texte și imagini bazate pe inteligență artificială sporește considerabil amenințarea, potrivit experților.
Luni, OpenAI a explicat că lucrează la instrumente pentru a determina în mod fiabil proveniența textului generat de ChatGPT și pentru a le oferi utilizatorilor posibilitatea de a detecta dacă o imagine a fost creată cu ajutorul DALL-E 3. “La începutul acestui an, vom implementa acreditările digitale ale Coaliției pentru Proveniența și Autenticitatea Conținutului”, a explicat compania.