Peste 53% dintre fondatorii de startup sunt la cel puțin al doilea startup fondat, potrivit raportului „The State of Romanian-Born Early Stage Startups 2024”, realizat de Launch Romania powered by BCR, în colaborare cu Google și partenerul fondator How to Web.
Anul acesta, raportul reprezintă o analiză detaliată a evoluției fondatorilor de startup-uri early-stage din România, dezvăluind o perspectivă completă asupra stadiului actual al acestora.
„Începând din acest an, intrăm într-o nouă etapă cu Launch Romania – uniting the next generation of groundbreakers. Prin aceasta, ne referim la promovarea culturii antreprenoriale în pilonii-cheie ai viitorului dezvoltării României – studenți, cercetători și fondatori. Pentru a completa peisajul cunoștințelor și resurselor dedicate progresului peisajului de inovație al României, publicăm cea mai recentă ediție a raportului nostru anual – The State of Romanian-born Early Stage Startups – un element de referință pentru ecosistemul național și pentru cei interesați, pe care îl puteți consulta aici. Astfel de mișcări pot avea loc doar în cadrul unui proiect comunitar precum Launch Romania, powered by BCR, în colaborare cu Google și partenerul fondator How to Web”, a declarat Andrei Cojan, Head of Community, Launch Romania.
Potrivit datelor prezentate în raport, doar 13,3% din startup-urile românești se concentrează exclusiv pe piața locală, restul extinzându-și activitățile la nivel european sau global. Sectoarele preferate de antreprenori pentru lansarea unui startup de tehnologie includ e-commerce-ul (9,5%), educația (14,3%) și sănătatea (12,7%).
Raportul evidențiază, de asemenea, reziliența și perseverența fondatorilor români, care reușesc să dezvolte și alte aspecte ale startup-ului, de la creșterea veniturilor la îmbunătățirea vânzărilor sau creșterea numărului de angajați. De exemplu, numărul total de angajați în startup-uri a crescut cu 9,4% față de anul precedent.
„Startup-urile early stage născute în România și ecosistemul de startup-uri reprezintă unul dintre principalii catalizatori ai inovației, având un impact semnificativ asupra creșterii economice a României. Misiunea Google este să sprijine startup-urile locale furnizând tehnologii avansate, know-how și resurse necesare pentru a crește și a se extinde la nivel global. Având alături parteneri de drum precum Launch Romania, creăm astfel un spațiu adecvat pentru fondatorii români de startup-uri early stage să se dezvolte”, a transmis Silvia Carasel, marketing project manager, Google.