Narativo este un brand românesc de design interior, pornit în 2017 de Paul (manager și co-fondator) și Denisa Pitea (designer și co-fondator), „un duo creativ specializat în design vestimentar și producție publicitară”, după cum se descriu pe site-ul firmei.
Am vorbit cu Paul Pitea despre cum au pornit afacerea și ce i-a inspirat să aleagă această nișă de business.
„Una dintre cele mai mari provocări a fost să avem curajul să începem acest proiect. Ulterior, a fost dificil să ne facem cunoscuți într-o piață competitivă și să găsim furnizori de calitate. Însă, am muncit mult și constant pentru a avea clienți, colegi, furnizori și colaboratori care au crezut în noi și ne-au sprijinit în creșterea Narativo”, afirmă Paul Pitea.
Paul spune că Narativo este un brand românesc dedicat designului interior, născut din dorința de a oferi produse care combină funcționalitatea cu un design unic.
„Proiectul a început în 2017, inspirat de nevoia de a aduce pe piață produse de home decor care să servească nu doar ca obiecte funcționale, ci și ca elemente de design distinctive. Am început cu pufi și, pe baza feedback-ului din colaborările B2B, am extins treptat gama de produse pentru a include tablouri, tapet, panouri decorative fonoabsorbante, riflaje acustice, casete luminoase, oglinzi flexibile și multe alte soluții creative”, spune Paul Pitea.
Pufii (beanbags), șezlongurile, pernele și hamacele au fost cele care au făcut brandul cunoscut și au fost promovate ca produse pentru relaxare. Între timp, colecțiile de produse s-au extins, iar printre ele se regăsește și categoria „Retro”.
„Plin de farmec și distincție, stilul retro inspirat din anii ’60-’70 a adus în designul de interior o schimbare semnificativă ca stil și abordare. De la culori îndrăznețe și vibrante, la forme geometrice aplicate pe tapet, covoare, textile și nu numai, la mobilierul unic și inovator, stilul retro a revenit din nou în tendințe, aducând o doza de nostalgie și farmec vintage în spațiile contemporane, amestecând elemente din trecut cu influențe actuale”, scrie în prezentarea colecției, care include șezlonguri, perne sau beanbags.
Pentru numele „Narativo” au apelat la profesioniști, adică la Adela Sabou, un copywriter cu experiență.
De ce Narativo? Pentru că, spune Paul Pitea, acest nume „reflectă ideea de poveste în designul interior, sugerând că fiecare produs sau implementare pe care îl creăm sau livrăm spune o poveste unică. Credem că este ușor de reținut și pronunțat, oferind în același timp posibilitatea de a dezvolta mai multe direcții de brand, un aspect care ne place foarte mult și care ne permite să fim flexibili în extinderea și diversificarea portofoliului nostru.”
Au pornit afacerea cu investiții din fonduri proprii și au apelat la fonduri europene pentru achiziționarea echipamentelor necesare pentru print. Credite nu au făcut, dar pe măsură ce afacerea se dezvoltă se gândesc și la această posibilitate.
În spatele brandului „Narativo” se află o echipă de patru oameni, dar Paul Pitea spune că tot la categoria colegi îi poate include și pe furnizori, care sunt atât locali, cât și din Uniunea Europeană.
“La Narativo, punem un accent deosebit pe calitate și durabilitate în fiecare produs. În România, am identificat furnizori locali care ne oferă textile de calitate și o colaborare solidă. Totuși, pentru textile tehnice specializate, necesare în proiecte complexe, ne orientăm către furnizori europeni, din cauza lipsei unor soluții adecvate pe plan local. Această abordare ne permite să combinăm avantajele resurselor locale cu expertiza tehnică europeană, respectând astfel angajamentul nostru de a oferi clienților produse de design sustenabile și durabile.”, a explicat Paul Pitea.
Afacerea funcționează într-un model hibrid între B2B și B2C. Astfel, explică Paul, Narativo este un partener important în implementările B2B ale arhitecților și designerilor, dar lucrează și la creșterea vizibilității brandului în rândul clienților B2C.
Produsele Narativo pot fi văzute în diverse proiecte de amenajare interioară realizate de profesioniști din domeniu sau la târguri de profil de design interior, precum DecoDays la Cluj-Napoca, unde în septembrie va fi al patrulea an de participare.
Cât despre planurile de viitor, Paul Pitea, spune că acestea includ diversificarea gamei de produse prin introducerea unor soluții eco-friendly, cum ar fi produsele din fibre naturale reciclabile. „Lucrăm la lansarea de produse acustice, care vor fi disponibile atât pentru implementările B2B, cât și pentru home decor. Deși dorim să ne extindem pe piața europeană, ne concentrăm în primul rând pe a răspunde cerințelor din piața românească”, conchide el.
Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.