Raport Accenture Technology Vision 2025: Circa 69% dintre lideri cred că AI va schimba radical modul de funcționare al companiilor

inteligenta artificiala / Pixabay sursa foto: Pixabay

Circa 69% dintre liderii de afaceri spun că inteligența artificială (AI) va aduce schimbări mari în modul în care vor funcționa companiile, conform raportului Accenture Technology Vision 2025.

Raportul arată că inteligența artificială va deveni din ce în ce mai autonomă,va învăța singură și va ajuta organizațiile să își îmbunătățească procesele. AI va colabora tot mai mult cu oamenii și va fi folosită pentru a îmbunătăți activitățile din lumea reală, cum ar fi lucrul cu roboți, dar și pentru a crea relații mai bune între tehnologie și oameni.

Raportul oferă liderilor o imagine de ansamblu asupra a ceea ce urmează atunci când AI învață continuu, acționează autonom cu și în numele oamenilor și ajută companiile și oamenii care o folosesc să se reinventeze constant.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

„Deblocarea beneficiilor AI va fi posibilă doar dacă liderii vor profita de oportunitatea de a dezvolta încrederea în performanța și rezultatele sale într-un mod sistematic, astfel încât afacerile și oamenii să poată debloca posibilitățile incredibile ale AI”, a adăugat a spus Julie Sweet, președintele și CEO-ul Accenture.

Importanța încrederii oamenilor în AI

Potrivit cercetării, încrederea oamenilor în AI, dincolo de orice aspect tehnic, ca aceasta să funcționeze corect și conform așteptărilor  este esențială pentru ca aceasta să aibă un impact atât de larg și pozitiv pe cât se anticipează. Aceasta presupune ca sistemele digitale și modelele de AI să fie mai precise, previzibile, cosecvente și ușor de urmărit, dincolo de utilizarea responsabilă a AI.

Majoritatea, circa 77% dintre directorii executivi consideră că adevăratele beneficii ale AI-ului vor fi posibile doar dacă se bazează pe o fundație solidă de încredere, iar circa 81% sunt de acord că strategia de încredere trebuie să evolueze în paralel cu orice strategie tehnologică.

„Progresele în digitizarea cunoștințelor, noile modele AI, sistemele și arhitectura AI agentice permit companiilor să-și creeze propriile creiere digitale cognitive unice”, a spus Karthik Narain, director executiv de grup – Tehnologie și CTO, Accenture.

„În timp ce tehnologiile convenționale au susținut de mult timp nevoile de afaceri pre-determinate, acesta este un moment generațional de tranziție. Autonomia creată de aceste sisteme AI generalizate poate ajuta organizațiile să fie mai dinamice și orientate spre intenție decât oricând. Va permite liderilor să regândească modul în care sunt proiectate sistemele digitale, modul în care oamenii lucrează și să reinventeze modul în care creează produse și interacționează cu clienții. Dar încrederea stă la baza tuturor, deoarece sistemele vor fi autonome doar atât cât sunt de demne de încredere”, a adăugat acesta.

Gen AI și impactul său

Raportul explorează impactul potențial al inteligenței artificiale generative (Gen AI), pe măsură ce se propagă în mai multe dimensiuni, inclusiv dezvoltarea tehnologiei, experiența clienților, lumea fizică și forța de muncă:

Când modelele de bază au depășit bariera limbajului natural, au declanșat o schimbare care a transformat pentru totdeauna fundamentele dezvoltării software-ului și ecosistemelor. Deja, asistenții de codare gen AI ridică rolul dezvoltatorului la cel de inginer de sisteme, accelerând democratizarea codului și digitalizarea afacerilor.

Crearea de sisteme personalizate datorită dezvoltării software asistate de gen AI și avansarea agenților AI determină o tranziție de la arhitectura statică a aplicațiilor la cadre bazate pe intenție și sisteme autonome. Pe măsură ce sistemele multi-agent devin mai capabile, adaptive și personalizate, acestea vor inspira o adoptare mai largă datorită

competenței lor îmbunătățite, extinzându-se pentru a gestiona procese și funcții întregi, de la simplificarea călătoriilor la optimizarea stocurilor. Spre exemplu, Accenture sprijină acest viitor prin platformele sale, precum GenWizard, SynOps și AI Refinery, care oferă agenți preconfigurați și fluxuri de lucru pentru a reduce timpul necesar construirii și obținerii de valoare din sisteme multi-agent specializate.

Din păcate, organizațiile se grăbesc să facă din AI un nou punct de contact cu clienții, dar brandurile vor putea obține diferențierea doar dacă același accent este aplicat experiențelor AI. În timp ce 80% dintre executivi sunt îngrijorați că LLM-urile (Large Language Models) și chatboții ar putea da fiecărui brand o voce similară, 77% sunt de

acord că brandurile pot rezolva acest lucru construind proactiv experiențe AI personificate și injectând elemente distincte cum ar fi cultura, valorile și vocea, în acele experiențe prin creierul său digital.

Roboții generaliști (concepuți să îndeplinească o varietate largă de sarcini) vor apărea în următorul deceniu, aducând mai multă autonomie AI în lumea fizică. Va fi posibil ca roboții introductivi cu scop general să devină roboți specialiști, învățând foarte rapid noi sarcini.

Deja, KION Group colaborează cu Accenture și NVIDIA pentru a optimiza modul în care roboții alimentați de AI îndeplinesc sarcinile din depozit și interacționează și învață de la personalul din depozit pentru a îndeplini comenzile mai rapid, mai sigur și la un cost mai mic. 80% dintre executivi cred că roboții care colaborează cu oamenii și învață continuu din acele interacțiuni vor crește încrederea și colaborarea între oameni și roboți. Spre deosebire de automatizarea convențională, care a oferit beneficii, această nouă eră a AI-ului îi permite acestuia să își dezvolte și să își perfecționeze abilitățile în timp, sporind valoarea atât pentru utilizatori, cât și pentru organizații. O prioritate importantă (80%) pentru lideri este să asigure o relație pozitivăîntre oameni și AI, evitând ca aceasta să fie afectată de temeri legate de automatizare.

Acest lucru începe prin comunicarea strategiei și implicarea angajaților în proces. Recent, Accenture a lansat Programul Generative AI Scholars împreună cu Stanford Online, pentru a ajuta clienții să își dezvolte cunoștințele și abilitățile legate de gen AI.

De asemenea, organizațiile au oportunitatea de a oferi fiecărui angajat un „asistent digital” talentat, care să le permită să acceseze noi competențe și să folosească mai eficient instrumentele AI generative. La rândul lor, organizațiile vor beneficia, deoarece angajații familiarizați cu gen AI sunt de cinci ori mai predispuși să aibă o percepție pozitivă asupra tehnologiei.

Raportul s-a bazat pe  informațiile colectate de la un consiliu consultativ extern format din peste 20 de experți din mediulacademic, afaceri și sectorul public. Cercetarea globală primară a inclus două sondaje paralele: peste 4.000 de executivi din 21 de industrii și 28 de țări și peste 12.000 de consumatori, realizate din octombrie până în decembrie 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.