Avansul autobuzelor electrice în Europa a fost mai rapid decât se preconiza/ România în primele țări în ceea ce privește trecerea la autobuze electrice

Autobuz Electric sursa Dreamstime Foto: Dreamstime

Aproape jumătate (49%) dintre autobuzele noi vândute în Europa în anul 2024 au fost cu emisii zero (motoare electrice sau pe hidrogen), depăşind obiectivele fixate de Uniunea Europeană în normele privind emisiile de CO2 ale autobuzelor, susţine ONG-ul Transport & Environment, informează AFP, transmite Agerpres.

“Succesul autobuzelor cu emisii zero se datorează reglementărilor europene, care au transmis în mod clar pieţei că zilele motorizării diesel sunt numărate”, a declarat Marie Chéron, expertă pentru T&E France, citată în comunicatul publicat luni de ONG-ul Transport & Environment.

Potrivit textelor UE, autobuzele urbane ar urma să ajungă la emisii zero de CO2 în 2035.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

“Dacă tendinţa actuală va continua, 100% dintre noile autobuze urbane achiziţionate în 2027 vor fi cu emisii zero”, estimează Transport & Environment.

Mai multe măsuri adoptate au favorizat, de asemenea, avansul autobuzelor cu motoare electrice şi pe hidrogen în detrimentul motorizării diesel, precum zonele cu emisii reduse decretate de municipalităţi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Există însă mari disparităţi în Europa, subliniază Transport & Environment, în condiţiile în care, anul trecut, trei ţări au achiziţionat numai autobuze electrice noi: Ţările de Jos, Islanda şi Finlanda. Pe locurile următoare sunt Norvegia şi Luxemburg, unde 99%, respectiv 98%, dintre autobuzele noi înmatriculate în 2024 au fost modele electrice.

“Estonia se distinge printr-o tranziţie deosebit de rapidă, în condiţiile în care 84% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, comparativ cu 0% în 2023”, subliniază Transport & Environment.

Imediat după Estonia se situează România, unde 82% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, iar 10% au fost modele hibride.

Pe de altă parte, Franţa este la coada clasamentului, în condiţiile în care 33% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, sub media la nivelul uniunii Europene (46%).

Una dintre posibilele explicaţii pentru această întârziere este alegerea unor anumite colectivităţi, precum l’Ile-de-France, de a miza pe motoarele pe gaz şi biogaz. În condiţiile în care 39% dintre autobuzele noi înmatriculate în 2024 rulau pe gaz, Franţa este una dintre principalele ţări care mizează pe această energie.

Germania înregistrează şi ea întârzieri, cu doar 25% dintre autobuzele noi modele electrice, în timp ce alte mari pieţe europene pentru autobuze urbane sunt în frunte, precum Spania (57%) şi Marea Britanie (56%).

La coada clasamentului se află Grecia, unde doar 9% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, urmată de Lituania (5%), Ungaria (4%) şi Slovacia (0%).

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.