Parisul a trecut printr-o transformare semnificativă în ultimul deceniu, sub conducerea primarului Anne Hidalgo, acordând prioritate transportului durabil și reducând drastic dependența de mașini, transmite Fast Company.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Confruntat cu o poluare gravă a aerului care depășește limitele de sănătate ale UE și cu necesitatea de a reduce emisiile climatice, orașul a pus în aplicare măsuri îndrăznețe, inclusiv interzicerea accesului mașinilor pe peste 100 de străzi și eliminarea a zeci de mii de locuri de parcare.

Au fost adăugate sute de kilometri de piste pentru biciclete, ceea ce a dus la o schimbare vizibilă a obiceiurilor de deplasare.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

După cum remarcă Vincent Thorne, cercetător în domeniul mobilității durabile, mersul pe bicicletă în Paris „seamănă acum cu situația din Copenhaga”, evidențiind infrastructura îmbunătățită pentru bicicliști.

Impactul măsurilor asupra calității aerului

Impactul asupra calității aerului a fost substanțial. Un raport recent indică faptul că nivelurile de poluare au scăzut cu aproximativ jumătate față de 2005. Datele Airparif arată o scădere cu 55% a particulelor în suspensie (PM 2.5) și o reducere cu 50% a dioxidului de azot în ultimele două decenii.

Aceste progrese se bazează pe inițiativele anterioare ale primarului Bertrand Delanoë, care a introdus rețele de partajare a bicicletelor și a mașinilor electrice și a pietonalizat părți ale Senei. Hidalgo a continuat aceste eforturi prin pietonalizarea malului drept, implementarea unei zone cu emisii reduse și înlocuirea locurilor de parcare cu spații verzi.

Conceptul de „oraș de 15 minute”, în care nevoile zilnice sunt la o scurtă plimbare pe jos sau cu bicicleta, a fost adoptat, orașul reamenajând clădirile cu destinație unică pentru a promova cartierele cu destinație mixtă.

Extinderea pistelor de biciclete a dus la dublarea utilizării pistelor de biciclete în timpul orelor de vârf între 2022 și 2023, bicicletele depășind numărul mașinilor pe unele drumuri.

Deși este posibil ca unii dintre noii bicicliști să fi renunțat la transportul public, reducerea generală a spațiului rutier pentru mașini încurajează o schimbare mai amplă către mersul pe jos și transportul public.

După cum observă Thorne, rezultatul este un oraș mai locuibil, în care chiar și servirea mesei în aer liber pe bulevardele principale a devenit „destul de plăcută” datorită reducerii traficului și a zgomotului.