Transportul rutier de marfă în Uniunea Europeană a rămas robust în 2024, volumul total anual ajungând la 1.869 de miliarde de tone-kilometri, în creştere uşoară de la 1.857 de miliarde de tone-kilometri în 2023, reprezentând un avans anual marginal de 0,6%, arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat) și citate de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Polonia a continuat să fie pe primul loc în UE la transportul rutier de marfă în 2024, cu un total de 368 de miliarde de tone-kilometri, aproape 20% din totalul blocului comunitar. Urmează Germania cu 281 de miliarde de tone-kilometri (15%), Spania cu 272 de miliarde de tone-kilometri (15%), Franţa cu 174 de miliarde de tone-kilometri (9%) şi Italia cu 153 de miliarde de tone-kilometri (8%). Aceste cinci ţări sunt responsabile pentru 67% din totalul transportului rutier de marfă în Uniunea Europeană.
În rândul economiilor mai mici, volume importante s-au înregistrat în Cehia (70 de miliarde de tone-kilometri), România (67 de miliarde de tone-kilometri), Lituania (66 de miliarde de tone-kilometri) şi Ţările de Jos (63 de miliarde de tone-kilometri).
În privinţa categoriilor de produse transportate în 2024, principalele 10 sunt aceleaşi ca în 2023. Stabilitatea reflectă cererea consistentă de transport în lanţurile de aprovizionare esenţiale, cum ar fi produsele alimentare, agricultura, materialele de construcţii şi produsele chimice.
Produsele alimentare, băuturile şi tutunul au continuat să domine cu 312 miliarde de tone-kilometri în 2024, fiind urmate de mărfurile grupate (mărfuri diferite transportate împreună) cu 237 de miliarde de tone-kilometri.
Produsele agricole, de vânătoare şi forestiere sunt pe locul trei, cu 208 miliarde de tone-kilometri, urmate de produsele minerale non-metalice (137 de miliarde de tone-kilometri), minereuri metalice şi alte produse de minerit (132 de miliarde de tone-kilometri) şi produsele chimice (116 miliarde de tone-kilometri).