Agroland Agribusiness: Vedem o majorare a prețurilor de aproximativ 250%-300% la fertilizanți

agricultura, teren, tractor, agricol Sursa foto: Pexels/Sergio Souza

Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultura convențională și agricultura organică, vede scumpiri de aproximativ 250%-300% la fertilizanți, în acest an.

Compania se așteaptă ca în acest an să înfrunte o serie de provocări, cele mai importante fiind cele legate de inflație și creșterea costurilor în toate industriile, în special în domeniul energiei.

Chiar dacă prețurile inputurilor agricole au crescut semnificativ, la categoria de produse fertilizanți vedem o majorare a prețurilor de aproximativ 250%-300%, iar pentru fermieri nevoia de finanțare a crescut exponențial, în același timp pe trendul actual de creștere al prețurilor produselor alimentare, înseamnă că și fermierii se pot aștepta, la rândul lor, la o compensare în randament prin prețul crescut al produselor agricole din acest an”, a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

Agroland Agribusiness vizează în acest an vânzări nete de 47,9 milioane de lei pentru anul 2022, EBITDA de 4,2 milioane de lei și un profit net de 3,3 milioane de lei. Compania își propune să devină furnizorul principal pentru piața agriculturii ecologice din România până în 2023.

Cifrele vizate de companie în 2022 au fost publicate printr-un raport curent la Bursa de Valori București ce prezintă bugetul de venituri și cheltuieli al Agroland Agribusiness pentru anul curent. Compania continuă și în acest an să își mărească echipa cu zece noi angajați, care vor contribui la extinderea afacerii prin deschiderea a două noi birouri și depozite regionale, în București și Timișoara. Noile locații vor avea rolul de a mări aria de acoperire în regiunile Sud, Sud-Est și Vest ale României. În prezent, Agroland Agribusiness activează în zona de Sud-Vest a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea și Gorj.

Tot anul acesta, Agroland Agribusiness are în vedere investiții în divizia de retail prin dezvoltarea unei game de produse ecologice pentru fermierii mici și gospodării – o parte din produse care sunt vândute către fermierii mari, dar și pachete specializate, de dimensiuni reduse, potrivite pentru nevoile acestora. Ulterior, aceste produse vor fi introduse în rețeaua de magazine Agroland.

Acțiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. Compania are o capitalizare de piață de peste 30 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AAB sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO.

Sursa foto: Pexels/Sergio Souza

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *