Sfârșitul de săptămână (vineri-sâmbătă-duminică) înregistrează aproximativ 45% din vânzările medii săptămânale, în magazinele aflate sub brand internațional, potrivit unei analize realizată de RetailZoom. Astfel că, „vânzările din supermarketuri și magazine de tip hipermarket cresc progresiv în timpul săptămânii până la un maxim din totalul vânzărilor valorice din întreaga săptămână – de aproximativ 16% în ziua de vineri – 15,8%, apoi scad ușor în ziua de sâmbătă până la 15.1%, iar duminica ating un nivel de 13.3% – puțin mai mare decât ziua de luni 13%”.
Reamintim că aceste date vin în contextul în care micii retaileri propuneau închiderea magazinelor în weekend. Reamintim că premierul Marcel Ciolacu a declarat joi că magazinele și supermarketurile nu vor fi închise în weekend, explicând că din semnalele primite din societate, rezultă clar că nu este oportun, după cum a scris Economedia aici.
Potrivit analizei RetailZoom, contribuția vânzărilor de weekend (sâmbătă și duminică) se apropie de 30% din vânzările săptămânale, cu un total relativ similar cu cel din zilele de marți și miercuri – 28.3% sau de miercuri și joi – 28.9%. Ziua de luni înregistrează cele mai mici vânzări din timpul săptămânii, având o pondere de 13% din totalul vânzărilor medii săptămânale.