Semnarea contractului dintre CNAIR și Asocierea Özaltin İnsaat Ticare Ve Sanayi Anonim Sirketi (lider) – Infravis S.R.L. (Turcia – Romania) a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Ministrul a spus că este un contract semnat de CNAIR cu o companie care a avut experiențe bune în România și a dat exemplul Drumul Expres Craiova – Pitești, unde Özaltin a preluat un contract și l-a finalizat înainte de termen.
Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) este primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii.
Contractul în valoare de 2,98 miliarde de lei (fără TVA) este finanțat prin Programul Transport (PT).
Contractul prevede finalizarea construcţiei în 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie).

Pe traseul acestui nou Lot de autostradă vor fi construite și 2 tuneluri bidirecționale cu o lungime însumată de 1,07 km, în apropierea localității Măgherani (740 m) și în zona localității Chibed (330 m), un tunel bidirecţional (330 m), în apropierea localităţii Chibed, un ecoduct peste DN13A şi calea ferată, un ecoduct peste DN13 (zona Acăţari).
Acest lot de autostradă va traversa denivelat DJ135A și CF407 și va permite accesul într-un nod rutier care va face conexiunea cu DN13A.
Traseul autostrăzii aferent acestei secțiuni montane este împărțit în 6 loturi și se desfășoară pe raza județelor Mureș, Harghita și Neamț, iar unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt: Miercurea Nirajului, Măgherani, Chibed, Sovata, Sărățeni, Praid, Joseni, Lăzarea, Ditrău, Tulghes, Grințieș, Ceahlău, Poiana Teiului, Pipirig, Vânători-Neamț.