Semnarea contractului dintre CNAIR și Asocierea Özaltin İnsaat Ticare Ve Sanayi Anonim Sirketi (lider) – Infravis S.R.L. (Turcia – Romania) a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ministrul a spus că este un contract semnat de CNAIR cu o companie care a avut experiențe bune în România și a dat exemplul Drumul Expres Craiova – Pitești, unde Özaltin a preluat un contract și l-a finalizat înainte de termen.

Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) este primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Contractul în valoare de 2,98 miliarde de lei (fără TVA) este finanțat prin Programul Transport (PT).

Contractul prevede finalizarea construcţiei în 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie).

Autostrada A 8 Secțiunea Miercurea Nirajului – Sărățeni harta
Sursa foto: Facebook/ Cristian Pistol

⁠Pe traseul acestui nou Lot de autostradă vor fi construite și 2 tuneluri bidirecționale cu o lungime însumată de 1,07 km, în apropierea localității Măgherani (740 m) și în zona localității Chibed (330 m), un tunel bidirecţional (330 m), în apropierea localităţii Chibed, ⁠un ecoduct peste DN13A şi calea ferată,⁠ ⁠un ecoduct peste DN13 (zona Acăţari).

Acest lot de autostradă va traversa denivelat DJ135A și CF407 și va permite accesul într-un nod rutier care va face conexiunea cu DN13A.

Traseul autostrăzii aferent acestei secțiuni montane este împărțit în 6 loturi și se desfășoară pe raza județelor Mureș, Harghita și Neamț, iar unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt: Miercurea Nirajului, Măgherani, Chibed, Sovata, Sărățeni, Praid, Joseni, Lăzarea, Ditrău, Tulghes, Grințieș, Ceahlău, Poiana Teiului, Pipirig, Vânători-Neamț.

În acest moment, CNAIR implementează 4 contracte necesare construcției a 97 km din cei 216 km ai tronsonului montan de autostradă Târgu Mureș – Târgu Neamț (216 km), a declarat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
El a amintit că tot CNAIR gestionează construcția podului peste Prut de la Ungheni, pentru care în luna aprilie a început etapa de execuție. Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va interconecta infrastructurile rutiere între România și Republica Moldova: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
CNAIR gestionează și construcția A7 (Ploiești – Pașcani) care prevede inclusiv interconectarea cu A8 printr-un nod rutier de tip turbion construit în zona localității Pașcani, a adăugat Cristian Pistol.