Clienții BCR sunt vizați în ultima perioadă de tentative de fraudă în mediul online, transmite Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC). Atacatorii copiază identitatea vizuală și elementele de design ale companiei și creează siteuri-clonă, care arată similar cu cel original, dar care sunt găzduite pe domenii cu denumiri total diferite de cel al băncii.
DNSC și BCR atrag atenția utilizatorilor cu privire la propagarea unor astfel de atacuri de tip phishing prin intermediul e-mail-ului și fac un apel la vigilență și răbdare, atunci când se activează în mediul online.
Specialiștii le recomandă utiliztorilor să facă o serie de verificări simple, atunci când primesc un astfel de mesaj care pare a veni din partea băncii. Astfel, clienții pot verifica adresa de e-mail de pe care a fost trimis acel e-mail. În acest caz, denumirea adresei poate conține termenul „BCR”, dar formatul oficial folosit de bancă este exemplu@bcr.ro.
Reprezentanții DNSC le recomandă utilizatorilor să citească cu atenție textul mesajului, pentru că atacatorii pot face uneori greșeli gramaticale sau de exprimare în limba română, greșeli pe care o astfel de organizație nu le face în mod uzual, în relația cu clienții
Utilizatorilor li se recomandă să nu deschidă link-urile din e-mail, fără a le verifica în prealabil cu o soluție de securitate. De obicei banca nu solicită niciodată actualizarea datelelor printr-un link și nu vor bloca sau dezactiva cardul sau contul unui client fără un motiv întemeiat sau fără acordul său. Mai mult, majoritatea băncilor nu mai transmit e-mail-uri cu link-uri.
Atunci când aveți suspiciuni, puteți apela banca pentru verificarea transmiterii unei informații pe un canal de comunicare diferit, de exemplu telefonic. Pentru BCR puteți la *2227 să vă asigurați că nu sunteți ținta unei tentativă de fraudă.
Mai multe sfaturi despre cum procedați dacă vi s-au furat datele de card sau de autentificare găsiți AICI