Brandul de lux Gucci vinde de obicei adidași cu prețuri de peste 500 de dolari, dar în această săptămână gigantul de modă a început să vândă o pereche de încălțăminte cu numai 17,99 dolari. Care este șmecheria? Adidașii sunt exclusiv digitali, scrie The Guardian.
Adidașii Virtual 25 sunt de o culoare verde aprins, au accente de roz bonbon și albastru deschis, și pot fi „purtați” doar prin realitate augmentată și virtuală.
Adidașii pot fi achiziționați fie direct printr-o aplicație Gucci, fie prin aplicațiile de realitate augmentată Wanna AR. Utilizatorii pot „încerca” adidașii și îi pot purta în alte lumi virtuale, inclusiv VR Chat, un cunoscut joc online multiplayer, și Roblox, o platformă de jocuri evaluată la peste 38 miliarde de dolari, după o ofertă publică inițială (IPO) care a avut loc în data de 10 martie.
Această pereche de adidași este „primul model digital” al Gucci, însă marca de lux și-a făcut de mai multă vreme debutul în lumea cumpărăturilor prin aplicații. Casa de modă vinde deja jocuri arcade digitale, iar în ianuarie a început să ofere funcționalitate de realitate augmentată (augmented reality – AR), permițând clienților să încerce adidași și ceasuri, în timp ce poartă o cască de realitate virtuală (virtual reality – VR).
Gucci este cunoscută deja pentru inovația digitală de care dă dovadă, lansând la începutul acestui an avatare Pokemon GO purtând costume Gucci x North Face. Între timp, rivalul Louis Vuitton a colaborat cu celebrul joc League of Legends pentru a crea trofee virtuale în 2019.
Momentul lansării acestui ultim produs al Gucci nu este întâmplător. Există un trend la nivel global în acest moment de a cheltui sume extraordinare de bani pe articole care există doar digital. Asta deoarece există un adevărat freamăt în jurul NFT, un obiect digital unic (non-fungible token), prin care pot fi achiziționate obiecte unice digitale. Cu toate acestea, adidașii virtuali de la Gucci nu sunt NFT-uri.
Adidașii au fost dezvoltați în colaborare cu tehnologia de modă Wanna din Belarus. CEO-ul Wanna, Sergey Arkhangelskiy, s-a declarat optimist cu privire la viitorul acestor tipuri de produse, spunând, pentru publicația Business of Fashion, că „în cinci sau poate 10 ani, o parte relativ mare din veniturile brandurilor de modă vor proveni din produsele digitale”.
Îmbrăcămintea pentru copii este, de asemenea, un business semnificativ pentru Gucci și mai mult de jumătate dintre utilizatorii Roblox, una dintre platformele pe care pot fi purtați noii adidași, sunt copii cu vârsta sub 13 ani. Deci, probabil, această pereche de adidași îndeplinește de fapt dorința celor mai mulți părinți: o pereche de adidași pentru copii care să nu le rămână mică.