Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea a livrat peste 150 de tone de legume şi fructe proaspete în reţelele a patru mari retaileri din România şi peste 20.000 de conserve, după o lună şi jumătate de la reluarea activităţii, iar în prezent se află în negocieri cu un al cincilea retailer, dar şi cu o platformă online, a declarat pentru Agerpres directorul general al societăţii, Mariana Cotoi.
„După o lună şi jumătate de la reluarea activităţii Casei de Comerţ Agroalimentar Unirea am livrat către retaileri peste 150 de tone de legume şi fructe proaspete şi 20.000 de conserve, dulceţuri, gemuri, sucuri. Noi spunem că treaba merge din ce în ce mai bine, pentru că este o deschidere destul de mare din partea producătorilor pentru a veni înspre noi, spre Casa Unirea. Ne-am diversificat gama de produse şi intenţia noastră este să îi ajutăm şi pe producătorii mici, nu numai pe cei cu producţiile mai mari, şi să introducem produsele lor în lanţurile de magazine româneşti locale. Acestea există în fiecare judeţ şi fiecare dintre acestea au minimum 3, 4, 5 magazine. Noi ne adresăm cu precădere producătorilor individuali, nu doar cooperativelor, dar în acelaşi timp îi încurajăm să se asocieze. Acesta este viitorul, dar până atunci trebuie să venim şi în întâmpinarea acestora”, a precizat şefa Casei de Comerţ Unirea.
Ea a subliniat că, în prezent, se lucrează la mai multe strategii, care vor fi aplicate începând de anul viitor, astfel încât societatea să poată intra şi pe zona de carne şi produse din carne.
Până în prezent, Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea a semnat contracte cu patru mari retaileri prezenţi pe piaţa românească şi se află în negocieri cu un al cincilea retailer şi cu o platformă de livrare. De asemenea, au fost încheiate contracte-cadru cu peste 50 cooperative şi producători agricoli.
„Până în momentul de faţă avem contracte încheiate cu Metro Cash & Carry, Carrefour, Penny şi Profi. Am demarat discuţiile cu Mega Image şi cu platforma online Bringo. În continuare o să încercăm să ajungem la toţi marii retaileri de la noi din ţară”, a adăugat Mariana Cotoi.
În ceea ce priveşte situaţia financiară a Casei Unirea, aceasta a precizat că îşi va îndeplini obiectivul propus de a ieşi pe profit în acest an, fără a oferi şi alte detalii.
„Aşa cum spuneam la reluarea activităţii Casei Unirea că voi încerca să o aduc pe profit, acum vă pot spune cu certitudine că societatea va fi pe profit la sfârşitul acestui an. În prezent nu vă pot da cifre, dar cu siguranţă va fi pe profit”, a punctat directorul general al Casei Unirea.
Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea şi-a reluat activitatea în luna octombrie 2022 cu doar trei angajaţi, însă de anul viitor compania va avea o nouă organigramă cu mai mulţi angajaţi.
„Acum lucrăm la bugetul pentru anul viitor al societăţii, la strategie şi la planul pentru 2023 şi 2024. Anul acesta îl vom încheia tot cu trei angajaţi, dar de anul viitor ne vom reorganiza, vom avea o nouă organigramă şi vom face şi angajări”, a concluzionat directorul general al Casei Unirea.
Prima livrare de legume de la producătorii români către magazinele Carrefour România, intermediată de Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea, după reluarea activităţii a avut loc în 15 octombrie 2022, când 12 tone de legume (cartofi, varză albă, varză roşie şi dovleac plăcintar) au ajuns direct la unul dintre depozitele retailerului francez din comuna Chiajna, judeţul Ilfov.
Casa de Comerţ Agroalimentar – Unirea SA este o companie naţională înfiinţată în 2018, în primul mandat al ministrului Agriculturii, Petre Daea, cu scopul de a valorifica producţia agricolă naţională. Obiectivul acesteia era de a deschide un lanţ de 60 de magazine cu produse româneşti provenite de la mici producători. Doar două magazine au fost deschise, unul în Bucureşti şi altul în Sibiu, până când proiectul a fost sistat, respectiv în noiembrie 2019, în mandatul ministrului Adrian Oros.