Caz istoric: Google este un monopol al publicității online, a decis un judecător / Gigantul online ar putea fi obligat să își cedeze o parte din divizia de publicitate

google logo, companie tehnologie, motor cautare, gigant american Sursa foto: Photo 304833248 © Rafael Henrique | Dreamstime.com

Un judecător federal din Virginia a hotărât că Google și-a creat în mod ilegal o „putere de monopol” prin activitatea sa de publicitate pe internet. Decizia ar putea forța Google să cedeze o parte din activitatea sa de publicitate online. Acesta este un caz istoric împotriva gigantului tehnologic, care ar putea remodela aspectele economice de bază ale gestionării unui site web modern, scrie CNN.

Hotărârea conform căreia Google a încălcat legislația antitrust marchează a doua victorie majoră a guvernului SUA în fața instanței în mai puțin de un an, în contextul în care compania a monopolizat ilegal părți esențiale ale ecosistemului internetului, inclusiv căutarea online. De asemenea, este a treia decizie de acest gen de când un juriu federal a constatat, în decembrie 2023, că magazinul de aplicații proprietar al Google este, de asemenea, un monopol ilegal.

Luate împreună, cele trei decizii evidențiază amploarea problemelor cu care se confruntă Google, ridicând perspectiva unor sancțiuni radicale care ar putea remodela mai multe aspecte ale activității sale, deși apelurile în curs și așteptate vor dura probabil ani de zile.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Decizia de joi a judecătorului districtual Leonie Brinkema, de la Tribunalul Districtual al SUA pentru Districtul de Est al Virginiei, se referă la partea de 31 de miliarde de dolari a activității de publicitate a Google care pune în legătură editorii de site-uri web cu agenții de publicitate. Acest „cumul” de tehnologii determină ce bannere publicitare apar pe nenumărate site-uri de pe internet.

Procesul intentat de Departamentul de Justiție a urmat unor ani de critici conform cărora rolul extins al Google în ecosistemul digital care permite agenților de publicitate să plaseze anunțuri și editorilor să ofere spațiu publicitar digital a reprezentat un conflict de interese pe care Google l-a exploatat în mod anticoncurențial.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Brinkema a fost de acord cu argumentul Departamentului de Justiție conform căruia, prin legarea serverului său de anunțuri și a schimbului de anunțuri cu editorii, Google a putut „să își stabilească și să își protejeze puterea de monopol pe aceste două piețe”, a scris ea în decizia sa de 115 pagini.

Dar, de asemenea, ea a respins una dintre afirmațiile guvernului referitoare la rețelele de publicitate online ale Google.

„Am câștigat jumătate din acest caz și vom face apel la cealaltă jumătate”, a declarat vicepreședintele Google pentru afaceri de reglementare, Lee-Anne Mulholland, într-o declarație în urma deciziei.

„Curtea a constatat că instrumentele noastre pentru agenții de publicitate și achizițiile noastre, cum ar fi DoubleClick, nu dăunează concurenței”, a declarat Mullholland. “Nu suntem de acord cu decizia Curții cu privire la instrumentele noastre pentru editori. Editorii au multe opțiuni și aleg Google deoarece instrumentele noastre de tehnologie publicitară sunt simple, accesibile și eficiente.”

Google a susținut că argumentul Departamentului de Justiție este „eronat” și ar „încetini inovarea, ar crește taxele de publicitate și ar îngreuna dezvoltarea a mii de întreprinderi mici și editori”, potrivit unei declarații a unui purtător de cuvânt al companiei, după ce procesul a fost intentat în 2023.

Cu toate acestea, Brinkema a susținut în decizia sa că practicile Google au privat „rivalii de capacitatea de a concura” și „au dăunat în mod substanțial clienților editori ai Google, procesului concurențial și, în cele din urmă, consumatorilor de informații pe web-ul deschis”.

Decizia face parte, de asemenea, dintr-un efort mai amplu al autorităților de reglementare de a verifica puterea marilor companii de tehnologie, inclusiv Apple, Meta și Amazon, în plus față de Alphabet, societatea mamă a Google. Chiar săptămâna aceasta, Mark Zuckerberg, directorul general al Meta, a depus mărturie într-un proces privind un proces antitrust de succes în care Comisia Federală pentru Comerț din SUA a acuzat gigantul social media că a cumpărat potențiali concurenți pentru a înăbuși concurența.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.