Compania chineză Nio a declarat luni că va reduce prețurile pentru toate modelele sale și va pune capăt serviciilor gratuite de schimb de baterii pentru noii cumpărători, în condițiile în care producătorul chinez de vehicule electrice se confruntă cu o presiune tot mai mare din cauza pierderilor de profit și a vânzărilor călduțe, scrie Reuters.
Nio va reduce prețurile cu 30.000 de yuani (4.200 de dolari) pentru toate modelele, inclusiv pentru vehiculele sale utilitare sport ES6 și ES8 modernizate, începând cu 12 iunie, potrivit unui comunicat al companiei. Aceasta echivalează cu reduceri cuprinse între 6% și 9% la mașinile Nio.
De asemenea, compania nu va mai oferi servicii gratuite de schimbare a bateriei pentru cumpărătorii care depun depozite începând de luni, a precizat aceasta.
Peste 40 de mărci auto care operează în China, inclusiv BYD și Volkswagen, s-au alăturat unui război al prețurilor inițiat de Tesla în acest an, într-o luptă pentru cote de piață, în contextul în care cererea de automobile se prăbușește.
“Ajustările au fost discutate intern de ceva vreme și am luat în considerare sfaturile și sugestiile unor utilizatori”, a declarat directorul executiv al Nio, William Li, pe aplicația de socializare a companiei, referindu-se la reducerile de preț și la noua politică privind schimbul de baterii.
“Este cel mai bun moment pentru a o publica … dar nu putem face pe toată lumea fericită”, a spus el.
Nio oferea gratuit serviciile de schimb de baterii de cel puțin patru ori pe lună proprietarilor existenți. Nio se numără printre puținii producători de vehicule electrice care mizează pe schimbul de baterii ca opțiune majoră de alimentare pentru mașinile electrice, în timp ce principalul rival Tesla a respins schimbul de baterii ca fiind “plin de probleme și nepotrivit pentru utilizarea pe scară largă”.
Nio a declarat în februarie că va accelera extinderea rețelei sale de schimb de baterii, având în plan să construiască 1.000 de stații de schimb în China în acest an, pentru a ajunge la un număr total de 2.300 de astfel de locații până la sfârșitul anului.
Cu toate acestea, investițiile companiei, care înregistrează pierderi, în stațiile de schimb de baterii au fost puse sub semnul întrebării de către investitori, care au considerat că îi afectează profitabilitatea. Pierderea sa netă a ajuns la 4,7 miliarde de yuani în primul trimestru, față de 1,8 miliarde de yuani în aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările de Nio au scăzut în lunile aprilie și mai, pe măsură ce războiul prețurilor din China s-a intensificat și cererea generală a slăbit. Cu mașinile sale pur electrice cu prețuri de peste 300.000 de yuani, Nio a livrat 43.854 de vehicule în primele cinci luni.
Prin comparație, vânzările Tesla în China au fost de peste cinci ori mai mari decât cele ale Nio în aceeași perioadă, în timp ce BYD a vândut 923.343 de mașini, datorită ofertelor sale de vehicule pur electrice și hibride plug-in la prețuri mai mici de 300.000 de yuani.
Acțiunile Nio la Hong Kong au crescut luni cu aproape 5%. Acțiunile s-au prăbușit cu aproape 20% până acum în acest an.