Compania germană Lufthansa ia în considerare depunerea pe cont propriu a unei oferte pentru preluarea operatorului aerian italian ITA Airways (fosta Alitalia), după ce discuţiile dintre autorităţile de la Roma şi alţi potenţiali ofertanţi au eşuat, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania aeriană italiană este controlată de stat în proporţie de 100%, după mai mulţi ani de tentative fără succes de găsire a unui cumpărător. Potrivit unor surse financiare, valoarea companiei ITA Airways este cuprinsă între 1,2 şi 1,4 miliarde de euro.

Lufthansa analizează baza de date a ITA şi ar putea face o ofertă pe cont propriu pentru achiziţionarea operatorului aerian italian, susţin sursele.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Conducerea Lufthansa ia în calcul o gamă largă de opţiuni, inclusiv să devină partener minoritar sau să renunţe la tranzacţie. Discuţiile rămân în stadiu preliminar şi nu a fost decisă încă direcţia finală a negocierilor, adaugă sursele.

Lufthansa a fost forţată să-şi evalueze următoarele decizii după ce partenerul şi principalul licitator – MSC Mediterranean Shipping Company SA – a anunţat în 21 noiembrie că abandonează procesul, o lovitură pentru eforturile Italiei de a vinde ITA după anii de pierderi masive înregistrate de compania aeriană şi de predecesoarea sa.

De câţiva ani se discută preluarea principalului operator aerian italian de către Lufthansa. O astfel de tranzacţie ar preveni ca o firmă rivală să-şi stabilească un hub transatlantic important la Milano, ceea ce ar putea ameninţa zborurile pe distanţe lungi profitabile ale Lufthansa din Munchen.

Dar depunerea unei oferte pe cont propriu se poate confrunta cu dificultăţi. Piaţa aviaţiei din Italia este mult mai competitivă decât cea din Germania, operatorii aerieni low-cost, inclusiv Ryanair, reuşind să-şi majoreze cota de piaţă şi pun presiune asupra preţurilor biletelor.

În acest context, ar putea apărea probleme pentru Lufthansa, care trebuie să-şi majoreze profitabilitatea pentru a-şi achita datoriile făcute în perioada pandemiei.

Ministrul italian de Finanţe, Giancarlo Giorgetti, susţine că Lufthansa “încă este interesată”, iar baza de date a ITA rămâne deschisă.

Reprezentanţii Lufthansa nu au dorit să comenteze.