Compania germană Lufthansa ar putea prelua operatorul italian ITA, fosta companie Alitalia

lufthansa sursa foto: atlas-network.com

Compania germană Lufthansa ia în considerare depunerea pe cont propriu a unei oferte pentru preluarea operatorului aerian italian ITA Airways (fosta Alitalia), după ce discuţiile dintre autorităţile de la Roma şi alţi potenţiali ofertanţi au eşuat, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania aeriană italiană este controlată de stat în proporţie de 100%, după mai mulţi ani de tentative fără succes de găsire a unui cumpărător. Potrivit unor surse financiare, valoarea companiei ITA Airways este cuprinsă între 1,2 şi 1,4 miliarde de euro.

Lufthansa analizează baza de date a ITA şi ar putea face o ofertă pe cont propriu pentru achiziţionarea operatorului aerian italian, susţin sursele.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Conducerea Lufthansa ia în calcul o gamă largă de opţiuni, inclusiv să devină partener minoritar sau să renunţe la tranzacţie. Discuţiile rămân în stadiu preliminar şi nu a fost decisă încă direcţia finală a negocierilor, adaugă sursele.

Lufthansa a fost forţată să-şi evalueze următoarele decizii după ce partenerul şi principalul licitator – MSC Mediterranean Shipping Company SA – a anunţat în 21 noiembrie că abandonează procesul, o lovitură pentru eforturile Italiei de a vinde ITA după anii de pierderi masive înregistrate de compania aeriană şi de predecesoarea sa.

De câţiva ani se discută preluarea principalului operator aerian italian de către Lufthansa. O astfel de tranzacţie ar preveni ca o firmă rivală să-şi stabilească un hub transatlantic important la Milano, ceea ce ar putea ameninţa zborurile pe distanţe lungi profitabile ale Lufthansa din Munchen.

Dar depunerea unei oferte pe cont propriu se poate confrunta cu dificultăţi. Piaţa aviaţiei din Italia este mult mai competitivă decât cea din Germania, operatorii aerieni low-cost, inclusiv Ryanair, reuşind să-şi majoreze cota de piaţă şi pun presiune asupra preţurilor biletelor.

În acest context, ar putea apărea probleme pentru Lufthansa, care trebuie să-şi majoreze profitabilitatea pentru a-şi achita datoriile făcute în perioada pandemiei.

Ministrul italian de Finanţe, Giancarlo Giorgetti, susţine că Lufthansa “încă este interesată”, iar baza de date a ITA rămâne deschisă.

Reprezentanţii Lufthansa nu au dorit să comenteze.