Concurență în piața de livrări de mâncare și deficit de forță de muncă. Platforma germană Delivery Hero reduce operaţiunile în Germania şi vinde subsidiara din Japonia

Delivery © Max Threlfall Foto: Delivery Hero © Max Threlfall

Platforma germană de livrări de mâncare online Delivery Hero a anunţat miercuri că va reduce operaţiunile sale Foodpanda în Germania şi va vinde subsidiara diviziei sale din Japonia, invocând sporirea concurenţei şi deficitul de forţă de muncă, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

În urma anunţului, acţiunile Delivery Hero au urcat cu 7,6% la Bursa de la Frankfurt.

Delivery Hero a precizat că divizia sa Foodpanda nu va mai fi prezentă în oraşele Koln, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen şi Stuttgart, deşi brandul fusese introdus în Koln, Dusseldorf şi Stuttgart cu doar o lună în urmă, ca parte a planului de extindere în Germania.

De asemenea, Delivery Hero a anunţat că divizia Foodpanda din Japonia va fi vândută în primul trimestru din 2022, compania urmând să se concentreze pe alte oportunităţi de creştere.

În mai, serviciul de livrare rapidă Glovo a anunţat că va plăti aproximativ 170 de milioane de euro pentru preluarea afacerilor Delivery Hero din România, Bosnia Herţegovina, Bulgaria, Muntenegru şi Serbia şi va achiziţiona anumite active ale Delivery Hero din Croaţia.

Platforma germană de livrări de mâncare online Delivery Hero a informat că tranzacţia care implică România ar urma să se finalizeze până în primul trimestru din 2022, iar cele care implică Bosnia Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Muntenegru şi Serbia ar urma să se încheie în următoarele săptămâni, în funcţie de îndeplinirea condiţiilor prealabile.

Tranzacţia include achiziţionarea Foodpanda în România şi Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia şi Herţegovina, şi Pauza în Croaţia. Acordurile urmează să fie supuse spre aprobare autorităţilor de reglementare, a informat Glovo, cu sediul în Barcelona

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: