Consumul a repornit în creștere în Europa și a revenit la nivelurile dinaintea crizei sanitare, potrivit Financial Times, citat de boursorama.com.
Europenii au reînceput să facă cumpărături, să meargă la restaurante și să călătorească. „Indicatorul nostru de relansare este în progresie foarte puternică” de la începutul lui septembrie, afirmă pentru cotidianul britanic un economist de la Oxford Economics.
Cum se explică in astfel de avans în țările Uniunii Europene? Prin redeschiderea instituțiilor de învățământ și revenirea angajaților în format fizic, alături de ratele ridicate de vaccinare, care asigură consumatorii.
În zona euro, rețelele de transport au atins și ele cele mai înalte rate de frecventare de la începutul crizei sanitare. Aceeași tendință la achiziția de bunuri, care înregistrează o creștere încurajatoare. Potrivit mai multor analiști, consumul „a reprezentat 1,9 puncte procentuale din creșterea de 2,2 % în zona euro în trimestrul doi.
Rămâne acum de văzut cum vor fi afectate aceste evoluții de majorarea substanțială a prețurilor la energie și de problemele înregistrate pe lanțurile mondiale de aprovizionare.