Criza costului vieții: Vânzările de săpun din Marea Britanie s-au înjumătățit, în timp ce cumpărătorii reduc cheltuielile cu produsele de igienă

sapun chiuveta igiena Foto: Pixabay

Cumpărătorii din Marea Britanie reduc achizițiile de săpun și de alte produse de igienă personală, principalele supermarketuri raportând o scădere a vânzărilor acestor articole pe fondul crizei legate de costul vieții, relatează The Guardian. Vânzările de produse de spălare a mâinilor și de băi cu spumă scad, de asemenea, în primele șase luni ale anului 2023, fiind acuzat costul vieții.

Cifrele celor mai importante lanțuri de supermarketuri din Marea Britanie arată că cererea de săpun a scăzut cu 48% în primele șase luni ale anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Vânzările de apă de spălat pe mâini au scăzut cu 23%. Vânzările de spumă de baie au scăzut cu 35%, iar cele de gel de duș cu 1%. Doar dezinfectantul pentru mâini a contrazis tendința, cu vânzări în creștere cu 29%.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Reapp, care a compilat datele supermarketurilor, atribuie scăderea vânzărilor creșterii prețurilor. Un pachet de patru săpunuri de culoarea chihlimbarului Pears costă acum 3 lire sterline la Tesco, în timp ce un pachet de șase săpunuri Dove costă 3,50 lire sterline.

James Lamplugh, directorul comercial al Reapp, a declarat: “Analiza noastră a recentelor date privind vânzările din supermarketuri indică faptul că cumpărătorii națiunii sunt încă nevoiți să ia decizii dificile între produsele esențiale pentru gospodărie.

“Observăm scăderi semnificative ale vânzărilor în categoria produselor de îngrijire personală, în ciuda faptului că aceste produse au suferit reduceri de preț – ceea ce sugerează că, pe măsură ce criza costului vieții continuă, consumatorii fac economii la produsele care nu sunt considerate esențiale.”

În acest an, Unilever, compania din spatele unor mărci precum Marmite și săpunul Dove, a avertizat că prețurile vor continua să crească în 2023, dar a negat că realizează “profituri excepționale” în timpul crizei costului vieții.

Costul pastei de dinți a crescut, în medie, cu 29p, comparativ cu luna iulie a anului trecut, potrivit unei analize realizate de Trolley.co.uk. Săpunul a crescut cu 18p, de la o medie de 2,06 lire sterline la 2,24 lire sterline, iar șamponul de păr cu 25p, ajungând la un cost mediu de 3,87 lire sterline, în aceeași perioadă de timp.

Anul trecut, un raport a sugerat că 3,2 milioane de adulți din Marea Britanie au fost afectați de “sărăcia în materie de igienă”, 12% dintre ei spunând că au evitat să se confrunte cu colegii din această cauză. Lupta lor pentru a cumpăra articole de bază, cum ar fi săpunul și deodorantul, are un efect devastator asupra vieții lor de zi cu zi, au arătat concluziile organizației caritabile Hygiene Bank.

Directorul executiv al organizației, Ruth Brock, a declarat că este vorba de o criză ascunsă. “Este mult mai răspândită decât ne-am temut, este în creștere și are un impact disproporționat asupra celor mai vulnerabili”, a spus ea.

Hygiene Bank își propune să aprovizioneze băncile de alimente, adăposturile pentru persoanele fără adăpost, școlile și alte organizații cu articole precum deodorant, detergent de rufe, scutece, produse pentru menstruație, șampon, săpun și pastă de dinți.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: