Un nou crossover wagon vrea să revoluționeze piața europeană a mașinilor familiale cu un aspect robust, putere hibridă și practicitate accesibilă, scrie CarScoops.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Dacia a devenit în liniște copilul de aur al Grupului Renault, câștigându-și reputația de producător de mașini care oferă un pachet complet la prețuri accesibile. Următorul pas în această poveste este un crossover compact care se situează deasupra modelului Jogger și vizează unul dintre cei mai puternici jucători din Europa, Skoda Octavia Combi.

Denumit provizoriu Dacia C-Neo, noul model a fost văzut în timpul testelor, camuflat, în sudul Europei. Lansarea oficială este preconizată pentru a doua jumătate a anului 2026, ceea ce le lasă inginerilor încă câteva luni pentru a perfecționa setările șasiului și pentru a face ultimele ajustări în ceea ce privește confortul la condus.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Ce se ascunde sub camuflaj?

Prototipul pare aproape de producție și păstrează proporțiile unui break tradițional. În față, farurile unghiulare încadrează un bara de protecție inferioară pătrată, conferind mașinii o ținută mai robustă decât majoritatea break-urilor familiale.

Capota are aceeași formă teșită ca la SUV-urile Duster și Bigster, în timp ce restul caroseriei favorizează o suprafață mai curată și mai aerodinamică.

Contururile subtile ale arcurilor roților indică o caroserie ușoară de protecție, iar garda la sol ușor ridicată sugerează o intenție ușoară de crossover. De-a lungul părților laterale, pliurile ascuțite și mânerele convenționale ale ușilor mențin caracterul practic al Dacia.

Linia acoperișului vagonului duce la un spoiler spate deasupra lunetei înclinate și a stopurilor LED subțiri. Consola spate lungă și forma hayonului sugerează că va avea o capacitate generoasă de încărcare, oferind multă practicitate pentru banii investiți.

În timp ce Dacia oferă o opțiune cu șapte locuri în modelul Jogger, C-Neo va rămâne probabil cu o configurație cu cinci locuri, concentrându-se mai degrabă pe spațiu și eficiență decât pe numărul de pasageri.

În interior, cumpărătorii se pot aștepta la sistemul YouClip de la Dacia pentru montarea accesoriilor, țesături robuste pentru scaune, rezistente la uzură, și un comutator fizic pentru dezactivarea sistemelor de asistență a șoferului.

La fel ca restul gamei, C-Neo se bazează pe platforma CMF-B. Sub capotă, combinația de motoare va fi similară cu cea a modelelor Duster și Bigster, oferind opțiuni pe benzină, GPL, hibrid ușor și hibrid complet, construite în jurul motorului turbo de 1,2 litri cu trei cilindri al Grupului Renault.

Pe lângă Skoda Octavia Combi, viitorul break Dacia va concura cu o gamă solidă care include VW Golf Variant, Seat Leon Sports Tourer, Toyota Corolla Touring Sports și Hyundai i30 Tourer.

Interesant este că, în prezent, niciunul dintre aceste modele nu adoptă stilul crossover pe care Dacia îl introduce aici, întrucât Skoda Octavia Scout și Ford Focus Active au ieșit discret din scenă. Această absență ar putea oferi mărcii românești un avantaj oportun, mai notează publicația citată.

 

 

La începutul lunii noiembrie, publicația britanică Autocar  scria că Dacia va concura cu Skoda Octavia anul viitor cu un nou model break robust, alimentat cu benzină, pregătit pentru off-road și cu un preț de pornire sub 25.000 de lire sterline.

Noul model, va juca un rol crucial în expansiunea Dacia pe cea mai populară piață auto din Europa, segmentul C – care deja reprezintă o cincime din vânzările companiei, în urma introducerii SUV-ului Bigster anul acesta. Un al treilea model din segmentul C va sosi aproximativ un an mai târziu.

Noul CEO al Dacia, Katrin Adt, a declarat pentru Autocar că succesul Bigster a inspirat încrederea în cadrul companiei că brandul poate continua să se extindă în segmentul C, extrem de competitiv.

„Teritoriul nostru principal este în prezent segmentul B, dar avem oferte și în segmentul A și am început în segmentul C, iar cu Bigster am făcut-o destul de uimitor de bine,” a spus ea, menționând că rivalul Nissan Qashqai s-a clasat în top 10 cele mai bine vândute mașini (către clienții de retail) pe mai multe piețe cheie – inclusiv Franța și Germania – în luna iulie.

Pentru ca această expansiune să aibă succes, însă, Adt a spus: „Trebuie să avem grijă ca fiecare mașină să aibă propriul său loc în segment – propriul scop – și puteți fi siguri că aceasta va fi o ofertă total diferită pentru client față de Bigster.”