Dassault Aviation vrea să exporte mai multe avioane de luptă Rafale, apără avioanele business în fața criticilor venite de la grupurile de mediu și anunță profituri în creștere

Avion Rafale

Compania franceză Dassault Aviation a anunțat profituri în creștere joi, în timp ce a evidențiat negocierile pentru noi comenzi de export de avioane de luptă Rafale și a ripostat criticilor grupurilor de mediu la adresa avioanelor de afaceri, a anunțat Reuters.

Producătorul avioanelor de luptă Rafale și al avioanelor de afaceri Falcon a înregistrat în 2022 un venit operațional de 572 de milioane de euro, în creștere de la 527 de milioane de euro în anul precedent.

A înregistrat comenzi noi în valoare de 21 de miliarde de euro, inclusiv 92 de Rafale și 64 de avioane Falcon. Acțiunile companiei franceze au crescut cu peste 10%, la 176 de euro, la 1030 GMT.

A livrat 46 de avioane, inclusiv 32 Falcon în 2022, față de 55, inclusiv 30 de Falcon în 2021. A prognozat 15 livrări de Rafale și 35 de Falcon în 2023.

Directorul general Eric Trappier a declarat că producția Rafale a rămas sub capacitatea de trei avioane pe lună și că are posibilitatea de a obține mai multe contracte de export, adăugând: “Vom merge în căutarea lor”.

El a declarat că Dassault a rămas în discuții pentru a furniza 26 de Rafale cu portavioane marinei indiene, în competiție cu F/A-18 Super Hornet de la Boeing. Știri din presa indiană, neconfirmate însă, arătau că marina a spus guvernului că preferă Rafale. De asemenea, Trappier a confirmat discuțiile de export cu Columbia. Ziarul La Tribune a raportat în ianuarie că Dassault nu a reușit să ajungă la un acord cu Bogota pentru un avion de luptă la sfârșitul anului 2022.

Dassault a declarat că piața avioanelor de afaceri a rămas activă, dar a început să încetinească spre sfârșitul anului.

Aceasta vizează o intrare în serviciu a noului său Falcon 6X până la jumătatea anului, dar a remarcat dificultăți în lanțul de aprovizionare.

În cadrul unei conferințe de presă, Trappier a atacat ceea ce el a numit “atacuri la adresa aviației” din partea grupurilor de mediu și a prezentat o serie de statistici care compară zborurile cu alte sectoare ale economiei.

Un an de utilizare a flotei mondiale de avioane de afaceri Falcon este echivalent cu 24 de ore de streaming video la nivel mondial sau cu cinci ore de trafic mondial de camioane, a spus el.

Grupurile de mediu spun că eforturile industriei de a reduce emisiile nu merg suficient de departe și că trebuie să se concentreze pe limitarea cererii, iar în Franța au vizat în special utilizarea avioanelor private, ceea ce a determinat industria să organizeze o campanie pentru a-și reface imaginea.

Trappier a prezis că avioanele private vor trece la combustibili alternativi mai repede decât avioanele comerciale, deoarece pasagerii acestora ar fi mai dispuși să plătească o primă pentru combustibili alternativi. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *