Compania franceză Dassault Aviation a anunțat profituri în creștere joi, în timp ce a evidențiat negocierile pentru noi comenzi de export de avioane de luptă Rafale și a ripostat criticilor grupurilor de mediu la adresa avioanelor de afaceri, a anunțat Reuters.
Producătorul avioanelor de luptă Rafale și al avioanelor de afaceri Falcon a înregistrat în 2022 un venit operațional de 572 de milioane de euro, în creștere de la 527 de milioane de euro în anul precedent.
A înregistrat comenzi noi în valoare de 21 de miliarde de euro, inclusiv 92 de Rafale și 64 de avioane Falcon. Acțiunile companiei franceze au crescut cu peste 10%, la 176 de euro, la 1030 GMT.
A livrat 46 de avioane, inclusiv 32 Falcon în 2022, față de 55, inclusiv 30 de Falcon în 2021. A prognozat 15 livrări de Rafale și 35 de Falcon în 2023.
Directorul general Eric Trappier a declarat că producția Rafale a rămas sub capacitatea de trei avioane pe lună și că are posibilitatea de a obține mai multe contracte de export, adăugând: “Vom merge în căutarea lor”.
El a declarat că Dassault a rămas în discuții pentru a furniza 26 de Rafale cu portavioane marinei indiene, în competiție cu F/A-18 Super Hornet de la Boeing. Știri din presa indiană, neconfirmate însă, arătau că marina a spus guvernului că preferă Rafale. De asemenea, Trappier a confirmat discuțiile de export cu Columbia. Ziarul La Tribune a raportat în ianuarie că Dassault nu a reușit să ajungă la un acord cu Bogota pentru un avion de luptă la sfârșitul anului 2022.
Dassault a declarat că piața avioanelor de afaceri a rămas activă, dar a început să încetinească spre sfârșitul anului.
Aceasta vizează o intrare în serviciu a noului său Falcon 6X până la jumătatea anului, dar a remarcat dificultăți în lanțul de aprovizionare.
În cadrul unei conferințe de presă, Trappier a atacat ceea ce el a numit “atacuri la adresa aviației” din partea grupurilor de mediu și a prezentat o serie de statistici care compară zborurile cu alte sectoare ale economiei.
Un an de utilizare a flotei mondiale de avioane de afaceri Falcon este echivalent cu 24 de ore de streaming video la nivel mondial sau cu cinci ore de trafic mondial de camioane, a spus el.
Grupurile de mediu spun că eforturile industriei de a reduce emisiile nu merg suficient de departe și că trebuie să se concentreze pe limitarea cererii, iar în Franța au vizat în special utilizarea avioanelor private, ceea ce a determinat industria să organizeze o campanie pentru a-și reface imaginea.
Trappier a prezis că avioanele private vor trece la combustibili alternativi mai repede decât avioanele comerciale, deoarece pasagerii acestora ar fi mai dispuși să plătească o primă pentru combustibili alternativi.