Compania franceză Dassault Aviation a anunțat profituri în creștere joi, în timp ce a evidențiat negocierile pentru noi comenzi de export de avioane de luptă Rafale și a ripostat criticilor grupurilor de mediu la adresa avioanelor de afaceri, a anunțat Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorul avioanelor de luptă Rafale și al avioanelor de afaceri Falcon a înregistrat în 2022 un venit operațional de 572 de milioane de euro, în creștere de la 527 de milioane de euro în anul precedent.

A înregistrat comenzi noi în valoare de 21 de miliarde de euro, inclusiv 92 de Rafale și 64 de avioane Falcon. Acțiunile companiei franceze au crescut cu peste 10%, la 176 de euro, la 1030 GMT.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

A livrat 46 de avioane, inclusiv 32 Falcon în 2022, față de 55, inclusiv 30 de Falcon în 2021. A prognozat 15 livrări de Rafale și 35 de Falcon în 2023.

Directorul general Eric Trappier a declarat că producția Rafale a rămas sub capacitatea de trei avioane pe lună și că are posibilitatea de a obține mai multe contracte de export, adăugând: “Vom merge în căutarea lor”.

El a declarat că Dassault a rămas în discuții pentru a furniza 26 de Rafale cu portavioane marinei indiene, în competiție cu F/A-18 Super Hornet de la Boeing. Știri din presa indiană, neconfirmate însă, arătau că marina a spus guvernului că preferă Rafale. De asemenea, Trappier a confirmat discuțiile de export cu Columbia. Ziarul La Tribune a raportat în ianuarie că Dassault nu a reușit să ajungă la un acord cu Bogota pentru un avion de luptă la sfârșitul anului 2022.

Dassault a declarat că piața avioanelor de afaceri a rămas activă, dar a început să încetinească spre sfârșitul anului.

Aceasta vizează o intrare în serviciu a noului său Falcon 6X până la jumătatea anului, dar a remarcat dificultăți în lanțul de aprovizionare.

În cadrul unei conferințe de presă, Trappier a atacat ceea ce el a numit “atacuri la adresa aviației” din partea grupurilor de mediu și a prezentat o serie de statistici care compară zborurile cu alte sectoare ale economiei.

Un an de utilizare a flotei mondiale de avioane de afaceri Falcon este echivalent cu 24 de ore de streaming video la nivel mondial sau cu cinci ore de trafic mondial de camioane, a spus el.

Grupurile de mediu spun că eforturile industriei de a reduce emisiile nu merg suficient de departe și că trebuie să se concentreze pe limitarea cererii, iar în Franța au vizat în special utilizarea avioanelor private, ceea ce a determinat industria să organizeze o campanie pentru a-și reface imaginea.

Trappier a prezis că avioanele private vor trece la combustibili alternativi mai repede decât avioanele comerciale, deoarece pasagerii acestora ar fi mai dispuși să plătească o primă pentru combustibili alternativi.