Producătorul danez de bijuterii Pandora A/S exclude varianta mutării producţiei în SUA şi, în schimb, va opta pentru majorări de preţuri pentru a contracara impactul potenţialelor tarife, a declarat miercuri directorul general Alexander Lacik într-un interviu pentru Bloomberg TV, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Alexander Lacik, care conduce o companie ce produce mai multe bijuterii decât orice altă companie din lume, a precizat că lipsa de muncitori calificaţi şi costurile mari cu mâna de lucru îl împiedică să înceapă să producă în SUA.
Mutarea producţiei în SUA “pur şi simplu nu funcţionează pentru noi, deoarece suntem o variantă accesibilă. Tarifele sunt un aspect care nu este binevenit”, a spus Lacik.
În prezent, compania produce 95% din bijuteriile sale în Thailanda, ţară pe care preşedintele SUA, Donald Trump, a ameninţat-o cu tarife de 36% la importuri. În plus, anul următor producătorul de bijuterii va inaugura o uzină în Vietnam, o ţară care, la rândul său, este vizată de Donald Trump cu tarife de 46%.
Impactul tarifelor asupra preţurilor Pandora
Pandora se promovează ca o marcă de produse de lux accesibile, dar a fost forţată să majoreze preţurile de două ori în ultimul an pentru a contracara impactul preţurilor mai mari la argint. Dacă Trump va implementa tarife globale, după ce va expira pauza de 90 de zile, producătorul danez ar putea creşte preţurile şi mai mult, a spus Lacik.
“Nu există suficientă eficienţă pe care aş putea să o generez în producţia sau lanţul nostru valoric pentru a acoperi tarife de 40%. Acestea vor fi transferate, într-un fel sau altul, pe seama consumatorilor”, a adăugat Lacik.
După anunţul iniţial, din luna aprilie, al preşedintelui Trump privind tarifele, producătorul danez a spus iniţial că impactul total al tarifelor ar urma să se ridice la aproximativ 1,2 miliarde coroane (182 milioane de dolari) pe an, iar costurile pe 2025 se vor ridica la 700 milioane de coroane. Totuşi, având în vedere că în prezent tarifele sunt suspendate, compania a exclus orice impact de pe urma tarifelor asupra orientărilor sale pentru 2025 şi marţi, cu prilejul publicării rezultatelor pe primul trimestru, compania şi-a reafirmat estimările referitoare la creşterea organică a veniturilor pentru întregul an 2025.