Producătorul olandez de bere Heineken a anunțat miercuri un profit net de 3,32 miliarde de euro în 2021, după pierderea înregistrată în 2020 din cauza pandemiei. Grupul a înregistrat o creștere organică a volumului de bere vândut de 4,6%, peste nivelul din 2019, a precizat compania, într-un comunicat citat de Le Figaro.
„Am făcut un mare pas spre restabilirea la nivelurile pre-pandemice și pentru unele zone peste ele”, a afirmat PDG-ul grupului Dolf van den Brink. Heineken a înregistrat o cifră de afaceri de 26,58 miliarde euro, în creștere cu 11,8%. „Pentru viitor, deși viteza redresării rămâne incertă și ne confruntăm cu importante provocări inflaționiste, suntem încurajați de performanța solidă a companiei noastre”, a comentat Dolf van den Brink.
Producătorul de bere, puternic afectat de restricțiile sanitare, a înregistrat o pierdere de 204 milioane euro în 2020. Grupul se așteaptă pentru 2022 la o creștere a costurilor de producție, din cauza scumpirii energiei, a materiilor prime și a transportului.
Înființată în secolul al XIX-lea în Amsterdam, Heineken produce și vinde peste 300 de mărci de bere și de cidru, printre care Heineken, Strongbow și Amstel, având un număr de 85.000 de angajați la scară mondială.