Compania de curierat DPD România a fost ținta unui atac de tip phishing miercuri, 18 august. Mai mulți clienți au primit un mesaj prin e-mail, expediat de la o adresă fără vreo legătură cu „@dpd.ro”, prin care erau îndemnați să își modifice datele livrării accesând un link-capcană.
„Luăm foarte în serios acest tip de eveniment și îi încurajăm pe toți membrii comunității DPD România să rămână atenți la astfel de încercări, cum ar fi phishing-ul, pe care, din păcate, nu le putem controla. Depunem toate eforturile pentru a lupta împotriva oricăror încercări de fraudă”, a declarat Valentina Ionescu, IT, Business Development & Project Manager DPD România.
Reprezentanții companiei de curierat au postat pe pagina de Facebook câteva recomandări pentru clienții DPD România:
- Dacă ați primit acest mesaj, vă recomandăm să îl stergeți din căsuța de e-mail
- Dacă ați descărcat fișierul din link-ul conținut în e-mail, vă recomandăm să ștergeți fișierul de pe dispozitiv și e-mailul din căsuța de e-mail și să contactați cât mai curând posibil Departamentul IT & Security al firmei dumneavoastră
- Dacă nu ați primit acest e-mail, vă rugăm sa fiți vigilenți la posibilele încercări de phishing la care ați putea fi expuși în viitor
Phishingul este o formă populară de infracțiune pe internet, cu mare eficiență. Infractorii cibernetici folosesc e-mailuri, mesaje SMS, mesaje directe pe rețele sociale sau în jocuri video, pentru a determina persoanele să ofere informații personale. Sfatul experților în securitate cibernetică Microsoft: „Oricând vedeți un mesaj care apelează pentru o acțiune imediată, opriți-vă puțin și priviți cu atenție mesajul. Sunteți sigur că este real? Încetiniți și fiți în siguranță”.
Compania de curierat DPD România face parte din DPDgroup, lider european în livrări rutiere, și este activă pe piața locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. DPD România are peste 2.000 de angajați (inclusiv francizele) și peste 15 milioane de colete livrate anual.