În timp ce revoluția feroviară din Europa continuă în ritm accelerat, unul dintre principalii săi actori a decis să aducă un serviciu îmbunătățit 24/7, relatează CNN.
Compania feroviară de stat austriacă ÖBB, care a condus relansarea serviciilor de noapte în ultimii ani, a dezvăluit o nouă flotă de trenuri de noapte, formată din 33 de trenuri, care va debuta în decembrie 2023.
Pe fondul unui serviciu mai bun pe toate planurile, un lucru iese în evidență: accentul pe călătorii singuri, noile trenuri conținând paturi single de tip capsulă, precum și cușete și vagoane de dormit standard.
Trenurile cu șapte vagoane vor avea fiecare o capacitate de 254 de pasageri și vor fi compuse din două vagoane cu scaune, trei cușete și două vagoane de dormit.
Și se pare că vor primi un upgrade major față de trenurile de dormit tradiționale. În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea baie proprie, inclusiv un duș.
Paturile vor fi fixe, ceea ce ÖBB promite că le va face mai confortabile. Și va exista mai mult spațiu pentru bagajele voluminoase, inclusiv echipamente sportive, cărucioare și șase locuri pentru biciclete.
Pasagerii pot alege între cabine cu baie proprie, în care pot dormi două persoane (în paturi suprapuse), fie în spațiile Comfort Plus, fie în cele Comfort (acestea din urmă sunt ceva mai puțin spațioase).
Cușetele au patru paturi în fiecare compartiment, dar nu au baie proprie.
Adevărata inovație constă în noi “mini-cabine” – cușete individuale de tip “capsulă” (vezi „capsule hotels”) în vagoanele cușetă, suprapuse în două straturi, ca un dormitor, în care fiecare persoană își poate izola spațiul privat.
Călătorii singuri vor avea parte de intimitate, alături de un spațiu strâmt, dar care își face treaba, cu o oglindă în masa rabatabilă pentru micul dejun, lampă de lectură, zonă de depozitare și dulapuri pentru pantofi și genți de mână.
Fiecare tren va avea, de asemenea, o cușetă accesibilă, în care pot dormi până la două persoane în scaun cu rotile plus alte două persoane, cu o toaletă accesibilă.
„Călătoria cu trenul este viitorul”
Leonore Gewessler, ministrul austriac pentru acțiune climatică, a declarat că noile trenuri “arată clar că viitorul călătoriilor pe distanțe scurte și medii aparține trenului”.
“A lua trenul înseamnă a proteja clima. Acest lucru este valabil în special pentru trenurile de noapte. De aceea, lucrăm împreună pentru a extinde în continuare rețeaua europeană de trenuri de noapte”, a spus ea într-un comunicat.
“Îmbarcarea la Viena seara și trezirea înviorată într-o altă metropolă europeană în dimineața următoare… va fi și mai ușoară și mai confortabilă în viitor.”
Trenurile au fost aprobate pentru utilizare în Austria, Germania, Italia, Elveția și Olanda. Acestea urmează să intre în serviciu la 10 decembrie pe rutele Viena-Hamburg și Innsbruck-Hamburg. Biletele se pun în vânzare la 11 octombrie.
ÖBB, care își sărbătorește anul acesta centenarul, are acum cea mai mare flotă de trenuri cu vagon de dormit din Europa, care circulă pe întreg continentul.