Constructorul auto Stellantis, creat în urmă cu un an prin fuziunea Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și PSA, va transfera producția din Rusia în alte țări dacă sancțiunile internaționale vor afecta fluxul de aprovizionare, scrie Wall Street Journal (WSJ), citat de interfax.ru.
Cea mai mare uzină a grupului Stellantis în Rusia este PSMA Rus, situată în parcul industrial Kaluga Rosva, unde sunt produse mașini din 2012, în urma unei investiții de 550 milioane euro. Stellantis deține 70 % din acțiuni iar restul de 30 % sunt deținute de Mitsubishi. Uzina produce în principal Peugeot 408 și Citroën C4, vehicule utilitare Peugeot, Opel și Citroën, precum și furgonete Peugeot Partner, Citroën Berlingo și Opel Combo. Mitsubishi asamblează aici SUV-ul Outlander și Pajero Sport.
“Dacă realitatea va fi că nu vom fi în măsură să aprovizionăm uzina, vom fi obligați să transferăm această producție spre alte uzine, pentru a face față restricțiilor”, a declarat Carlos Tavares, directorul Stellantis.
Tavares, care urmează să prezinte strategia 2030 a Stellantis săptămâna viitoare, a declarat că riscurile geopolitice afectează modul în care grupul ia decizii pentru viitor. “În cursul ultimelor decenii, industria auto a fost influențată de geopolitică în mai multe rânduri”, a declarat Tavares, citat de WSJ.
Potrivit Asociației întreprinderilor europene (AEB), vânzările Stellantis în Rusia au crescut în 2021 cu 64,7 %, la 18.526 vehicule.