Încrederea americanilor în economie a urcat în martie la cel mai ridicat nivel de la declanşarea pandemiei de Covid-19

crestere economica grafic calcule

Încrederea americanilor în economie a urcat în martie la cel mai ridicat nivel de la declanşarea pandemiei de Covid-19, susţinând opiniile că creşterea economică se va accelera în lunile următoare, susţinută de măsurile de stimulare ale guvernului şi de îmbunătăţirea sănătăţii publice, transmite Reuters, citat de news.ro.

Sondajul publicat marţi de Conference Board mai arată că americanii sunt optimişti în legătură cu piaţa muncii, un indicator referitor la angajări revenind la creştere după declinul din februarie.

Restricţiile impuse afacerilor neesenţiale sunt ridicate pe măsură ce mai mulţi americani sunt vaccinaţi împotriva COVID-19. Acest lucru, împreună cu pachetul masiv de salvare pe timp de pandemie, în valoare de 1.900 de miliarde de dolari, i-a determinat pe economişti să anticipeze că economia va experimenta anul acesta cea mai bună performanţă în aproape patru decenii.

Sondajul a arătat că mai mulţi consumatori intenţionează să cumpere case, maşini şi electrocasnice în următoarele şase luni.

“În sfârşit, consumatorii sunt pe deplin de acord că va urma o creştere”, a spus Robert Frick, economist la Navy Federal Credit Union din Viena, Virginia.

”Ceea ce rămâne de văzut este cât de repede se vor deschide sectoarele de servicii, cum ar fi călătoriile şi agrementul, permiţând consumatorilor să îşi elibereze cererea acumulată”.

Indicele de încredere al consumatorilor calculat de Conference Board a crescut cu 19,3 puncte până la o valoare de 109,7 în această lună, cel mai înalt nivel de la debutul pandemiei, în martie 2020. Creşterea este cea mai mare din aprilie 2003.

Încrederea rămâne cu mult sub nivelul de 132,6, atins în februarie 2020.

Indicele referitor la situaţia actuală, bazat pe evaluarea de către consumatori a condiţiilor actuale de afaceri şi a pieţei forţei de muncă, a crescut la o valoare de 110,0 faţă de 89,6 luna trecută.

Indicele aşteptărilor, bazat pe perspectivele pe termen scurt ale consumatorilor privind veniturile, afacerile şi condiţiile pieţei muncii, a crescut la 109,6 de la un nivel de 90,9 în februarie.

Foto: Pexels/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.