Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut în septembrie 2024 cu 6,4% față de septembrie 2023, la 809.165 unități, însă pe primele nouă luni a avut loc o creștere ușoară de 0,3%, la un total de 7.993.829 autoturisme înmatriculate în UE, arată datele publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Din totalul autoturisme înmatriculate în UE în primele nouă luni din 2024, 1.047.843 unități au fost full electrice, o scădere de 5,9%, și 2.954.684 unități cu propulsie hibridă, un plus de 14% față de primele 9 luni din 2023.
Au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2023 în Spania (+4,7%) și Italia (+2,1%), în timp ce Germania (-1,0%) și Franța (-1,8%) au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 115.509 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 4,3% comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2023. Dintre acestea, 7.378 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică, o scădere de 37,3%, și 43.237 unități au propulsie hibridă (+32,6%).
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.541.640 unități, în creștere cu 1,2%, urmate de grupul STELANTIS cu 1.550.437 unități, în scădere cu 6% și de Grupul Renault cu 938.173 unități, în creștere cu 1,4%.
Dacia a numărat 427.032 unități înmatriculate, în creștere cu 2% față de ianuarie – septembrie 2023.
Autoturismele marca Ford au reprezentat în ian-sept 2024 un număr de 326.975 unități noi înmatriculate,în scădere cu -17.9% față de ian-sept 2023.