Aproximativ jumătate dintre autoturismele din România intră în sezonul rece fără pregătirea minimă necesară, un procent chiar mai mare fiind înregistrat în mediul urban. Această lipsă de pregătire, care se traduce prin baterii uzate, lichide vechi și accesorii ineficiente, crește semnificativ riscul de avarii și blocaje în trafic, conform unei analize realizate de magazinul online AutoEco.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Temperaturile scăzute pun o presiune enormă pe anumite sisteme ale mașinii, potrivit analizei. Bateria rămâne cea mai sensibilă componentă, riscul de cedare crește după 3–4 ani de utilizare, mai ales după nopțile geroase. De asemenea, sunt afectate instalația electrică, sistemul de răcire (antigel uzat) și ștergătoarele. În orașe, drumurile scurte agravează uzura, deoarece bateria nu are timp să se încarce optim, transmite AutoEco.
Un aspect notabil este comportamentul de cumpărare predominant reactiv al șoferilor. Vârful de vânzări pentru piese și consumabile de iarnă — baterii (+40–70%), ștergătoare (+50%), antigel și lichid de parbriz de iarnă (+60%) — are loc abia în lunile noiembrie-ianuarie, după apariția problemelor.
„Aproximativ jumătate dintre mașinile din România pornesc la drum fără verificările elementare, iar acest lucru se vede rapid în numărul de avarii, intervenții de urgență și blocaje”, a declarat Costin Stan, CEO AutoEco.
Setul minimal recomandat de companie pentru portbagaj include cabluri de pornire, spray de degivrare, racletă, perie de zăpadă și lichid de parbriz rezistent la îngheț. Pe traseele montane, lanțurile antiderapante devin esențiale, mai transmite compania în analiză.
Pe piața de piese și accesorii auto online din România, AutoEco.ro concurează cu platforme precum eMAG, Autopiesa.ro sau EPiesa.ro.

Sursa foto: Freepik / diana.grytsku