Kia a lansat un odorizant cu miros de benzină pentru șoferii de mașini electrice nostalgici după motoarele cu ardere internă, combinând umorul cu eforturile sale crescânde în domeniul mobilității electrice, scrie AutoBlog.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este destinat șoferilor de vehicule electrice cărora le lipsește mirosul automobilelor tradiționale. Produsul în ediție limitată, în formă de canistră miniaturală, a fost lansat în Finlanda, de dealerul auto Astara, odată cu noul model EV4 de la Kia.

Dezvoltat în colaborare cu parfumierul finlandez Max Perttula, parfumul combină note de ulei de motor, metal, gudron de mesteacăn și chiar iasomie, o floare care produce în mod natural unele dintre hidrocarburile prezente în benzină. Potrivit lui Perttula, scopul a fost acela de a adăuga „o notă de nostalgie plăcută tranziției către vehiculele electrice” prin recrearea unuia dintre cele mai recognoscibile mirosuri din cultura automobilistică.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Oricine achiziționează un Kia EV4 de la Astara va primi cadou un odorizant, Kia declarând că își propune „să faciliteze cât mai mult trecerea la o mașină electrică – inclusiv pentru cei care au avut mult timp o mașină cu motor cu ardere internă”, scrie Electrive.

Klaus Pohjala, director comercial al Astara Auto Finland, a declarat: „Renunțarea la motorul cu ardere internă poate părea un pas uriaș, la fel ca renunțarea la orice altceva care ne este familiar. Am vrut să adăugăm un strop de nostalgie și distracție acestei tranziții cu un odorizant pentru mașină cu miros de benzină. Desigur, este o campanie puțin îndrăzneață, dar vrem să comunicăm și faptul că înțelegem că această schimbare este o decizie destul de importantă pentru mulți”.

În iunie 2025, vehiculele electrice reprezentau 11,5% din totalul vânzărilor de mașini noi, mai puțin de 5% dintre acestea fiind complet electrice (restul fiind hibride plug-in). Cu toate acestea, potrivit Kia, 30% din mașinile noi pe care le vinde în Finlanda sunt electrice.

Umor cu un scop

Campania, creată de dealerul finlandez al Kia, Astara Auto, este mai mult decât o noutate. Ea recunoaște că unii șoferi se luptă să renunțe la stimulii senzoriali legați de combustie, sunetul turației, senzația de vibrație și, da, chiar și mirosul combustibilului. Pentru Kia, este o modalitate inteligentă de a acoperi decalajul emoțional dintre entuziasmul pentru mașinile de modă veche și noua eră electrică.

Acest mesaj se potrivește perfect cu ambițiile crescânde ale Kia în domeniul vehiculelor electrice. Modele precum EV4, EV6 și EV9 reprezintă trecerea mărcii de la vehicule mainstream orientate către valoare la produse electrice de încredere, axate pe design. În mod similar, Kia continuă să atragă cumpărătorii tradiționali prin opțiuni atractive cu motor cu combustie internă și hibride mai notează AutoBlog.