Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, Instagram și WhatsApp, a ajuns la vânzări de 42 de miliarde de dolari în primul trimestru al acestui an, după ce gigantul social-media a declarat că vânzările sale au crescut cu 16%, peste așteptările analiștilor, scrie Wall Street Journal.
Compania tech se mai așteaptă ca creșterea să rămână constantă în lunile următoare, estompând îngrijorările că tarifele impuse de președintele Trump ar afecta afacerile sale globale de anunțuri digitale. Venitul net pentru perioada ianuarie-martie a fost de 16,6 miliarde de dolari.
Meta, care operează aplicații precum Facebook, Instagram și WhatsApp, a estimat că veniturile pentru trimestrul curent vor crește între 8% și 16% de la an la an, trimițând acțiunile în creștere cu peste 3% în tranzacțiile after-hours.
„Cred că suntem bine poziționați pentru a face față incertitudinii economice”, a declarat Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, în cadrul unei convorbiri telefonice cu investitori și analiști, miercuri.
Compania a declarat că cheltuielile sale de capital pentru acest an vor crește de la un interval cuprins între 60 și 65 de miliarde de dolari la 64 și 72 de miliarde de dolari, în mare parte pentru investițiile sale în inteligență artificială. Cheltuielile globale ar urma să scadă cu aproximativ 1 miliard de dolari.
Acțiunile Meta au fost printre cele mai afectate de când Trump și-a dezvăluit pentru prima dată planurile tarifare la 2 aprilie. Publicitatea digitală reprezintă marea majoritate a activității sale, iar în ultimii ani, compania a devenit mai dependentă de agenții de publicitate chinezi care doresc să ajungă la consumatorii americani.
De atunci, Trump a renunțat la unele dintre tarifele reciproce impuse altor țări și a indicat că este dispus să negocieze cu China pentru a reduce taxele impuse țării, despre care a spus că ar putea ajunge până la 145%.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Analiștii spun că există primele semne că unii advertiseri și-au redus cheltuielile. Acțiunile Snap au scăzut marți, după ce compania mamă Snapchat a declarat că a observat unele obstacole în trimestrul curent și a refuzat să furnizeze o estimare a veniturilor, citând volatilitatea.
Directorul financiar al Meta a declarat că societatea a observat o anumită retragere din partea agenților de publicitate din Asia, deoarece Trump pare pe cale să pună capăt unei lacune care permitea expedierilor de valoare redusă să intre în SUA fără taxe vamale. Chiar și cu această reducere potențială, rezultatele Meta au părut să arate un impact mai mic al tarifelor în comparație cu colegii.
„Dacă există un cuvânt care să descrie activitatea de publicitate a Meta, acesta este rezilient”, a declarat Mark Mahaney, șeful echipei de cercetare pe internet a Evercore ISI. „Ei pot rezista mai bine decât orice altă platformă publicitară în aproape orice alt mediu.”
Meta are nevoie de veniturile sale din publicitate pentru a finanța planul masiv de cheltuieli de capital pentru a-și susține ambițiile în materie de inteligență artificială. Compania încearcă să devină un jucător important în spațiul AI, cu chatbotul Meta AI și modelul open-source Llama.
Marți, Meta a găzduit conferința sa inaugurală de inteligență artificială pentru dezvoltatori. Compania a lansat o aplicație de sine stătătoare pentru asistentul său AI – pe care Meta dorește să îl utilizeze un miliard de oameni până la sfârșitul anului – și a anunțat noi instrumente pentru dezvoltatori. La eveniment, Zuckerberg l-a intervievat pe scenă pe Satya Nadella, CEO al Microsoft.
În cadrul convorbirii telefonice cu investitorii și analiștii de miercuri, Zuckerberg a vorbit despre noi cazuri de utilizare a tehnologiei AI a Meta, care vor contribui la îmbunătățirea rezultatelor sale în viitor, inclusiv funcții de mesagerie pentru întreprinderi și instrumente avansate de publicitate.
Meta se confruntă, de asemenea, cu un proces antitrust care a început recent la Washington. Avocații Comisiei Federale pentru Comerț susțin că Meta deține un monopol ilegal în domeniul rețelelor sociale personale și doresc ca achizițiile sale de Instagram și WhatsApp să fie anulate.
Zuckerberg, în primele zile ale procesului, a susținut că Meta nu deține un astfel de monopol, ilegal sau nu, și că a ajutat Instagram și WhatsApp să devină aplicații mai de succes decât ar fi fost pe cont propriu. Se preconizează că procesul se va desfășura timp de opt săptămâni.
În săptămânile premergătoare procesului, Zuckerberg a încercat să apeleze la Trump pentru a ajunge la o înțelegere. O înțelegere nu s-a materializat niciodată.