A doua locomotivă ELASMO de 6000 KW modernizată de RELOC Craiova a trecut cu succes proba de performanță. Prima locomotivă finalizase aceeași etapă în decembrie 2024, iar acum testele confirmă că proiectul de modernizare își atinge obiectivele.
Test reușit pentru locomotiva ELASMO
Testele au inclus tractarea a 16 vagoane de călători pe ruta București – Cernavodă și retur, demonstrând performanțele locomotivei electrice echipate cu motoare asincrone. Evenimentul s-a desfășurat în contextul vizitei tehnice a oficialilor Comisiei Europene, organizată între 10 și 14 februarie, ocazie cu care RELOC a prezentat progresul proiectului său, se arată într-un comunicat al GRAMPET Group.
„Odată cu această locomotivă pe care RELOC Craiova, parte a GRAMPET Group, o repune pe șine, România face pași concreți spre un sistem feroviar modernizat“, a spus președintele companiei Gruia Stoica.

Transport rapid cu 160 de km/h
Locomotiva ELASMO modernizată este echipată cu motoare electrice de tracțiune asincrone de tip 060 EA1 CA, integrate într-un sistem controlat de un computer de bord produs de RELOC Craiova.
Grație noilor tehnologii, locomotiva poate opera la o viteză de 160 km/h, asigurând un transport mai rapid și mai eficient.
Modernizarea a adus îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește eficiența energetică, costurile de exploatare și mentenanță, precum și siguranța pasagerilor. Proiectul contribuie la dezvoltarea unui transport feroviar sustenabil, aliniat standardelor europene de mobilitate.
Această locomotivă face parte dintr-un proiect mai amplu de modernizare a 19 unități ELASMO, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Contractul, câștigat prin licitație publică, include și mentenanța locomotivelor pentru o sumă de 47,47 milioane de euro, având o valoare totală de 91,1 milioane de euro.