Porsche 963 RSP este unul dintre cele mai spectaculoase modele create de constructorul german de mașini sport și a fost realizat într-un singur exemplar, la fel cum s-a întâmplat în urmă cu 50 de ani în cazul modelului 917 Count Rossi, relatează TechRider, care citează Car Scoops.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
963 RSP a fost creat pentru Roger S. Penske, inițiale care apar și în denumirea modelului, și este vorba despre un singur exemplar. Roger S. Penske este un miliardar american și fost pilot de curse, proprietar al echipei Penske, care folosește modelul Porsche 963 în campionatele IMSA și WEC, scrie Car Scoops.
Porsche a luat modelul de curse 963 LMDh, câștigător al campionatului IMSA din America de Nord și al Campionatului de Anduranță al Federației Internaționale de Automobilism (WEC), în cadrul căruia are loc și Cursa de 24 de ore de la Le Mans, și a creat o versiune pentru stradă, adăugând în design elemente inspirate de alt unicat Porsche. Rezultatul este un hypercar de stradă care are elemente de design inspirate de modelul 1975 Count Rossi 917, creat în urmă cu 50 de ani pentru contele Gregorio Rossi di Montelera pe baza modelului de curse 917, iar de aici provine si aspectul retro al actualului model.
Spre deosebire de versiunea de curse 963, modelul pentru șosea este vopsit în culoarea Martini Silver, deși această acțiune a fost o provocare în sine din cauza faptului că anumite elemente din caroserie sunt foarte subțiri și sunt realizate din fibră de carbon și kevlar pentru a reduce greutatea.
Cabina este îmbrăcată în piele și Alcantara, iar scaunul din fibră de carbon este preluat de pe modelul de curse, însă a fost făcut mai confortabil și a primit o tapițerie de piele. Fețele de uși și volanul sunt și ele îmbrăcate în piele, iar pragurile și plafonul sunt în Alcantara. Până și gurile de aerisire au design special, imitând palele ventilatorului motorului modelului 917.
Porsche 963 RSP are roți pe 18 inci și anvelope Michelin destinate șoselei, mașina a primit și claxon, iar farurile au fost modificate pentru a include semnalizatoare.
963 RSP este hibrid și a preluat trenul de rulare și transmisia secvențială cu șapte trepte de pe modelul de curse, însă cu modificări. Astfel, modelul are un motor pe benzină V8 de 4,6 litri, cu două turbine, poziționat central, care a fost reconfigurat să primească benzină obișnuită, și un motor electric poziționat în spate, iar puterea totală este de 680 de cai-putere.
Porsche nu a spus cât a costat producerea modelului 963 RSP, însă un model de curse costă aproximativ 3 milioane de dolari.