Angajaţii din sectorul auto italian au declanşat vineri o grevă la nivel naţional, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, o masivă demonstraţie având loc în centrul Romei, transmite AP, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mişcarea de protest, organizată de principalele trei sindicate, vine pe fondul sporirii tensiunilor dintre Stellantis şi Guvernul de extremă dreapta din Italia, care acuză producătorul auto că a relocat fabricile de asamblare către ţări cu forţă de muncă ieftină.

Stellantis, al patrulea producător auto mondial, este sub presiune pe plan global pentru a clarifica planurile sale de viitor privind producţia, fiind afectat de sporirea concurenţei şi dificultăţi financiare.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Grupul multinaţional, creat în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler şi PSA Peugeot, a înregistrat un declin semnificativ al producţiei la majoritatea fabricilor sale din Italia, în primul semestru din 2024. În ultimii 17 ani, compania şi-a redus producţia din Italia cu aproape 70%.

Luni, Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, a indicat într-un interviu că firma nu exclude închideri de fabrici, pe fondul concurenţei din China.

“Nimic nu poate fi exclus. Dacă producătorii auto chinezi îşi asigură în Europa o cotă de piaţă de 10% până la finalul actualei lor campanii, aceasta ar implica un volum de 1,5 milioane de maşini, ceea ce corespunde unui număr de şapte fabrici. Producătorii auto europeni fie vor trebui să le închisă, fie le vor preda chinezilor”, a declarat Tavares pentru publicaţia financiară franceză Les Échos.

Luna trecută, Stellantis şi-a înrăutăţit previziunile anuale, pe fondul costurilor mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA şi a concurenţei din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).