Președintele producătorului auto Stellantis, John Elkann, a declarat miercuri că industria auto din Europa nu trebuie să facă schimbarea către industria de apărare, confirmând în același timp că grupul este pe cale să numească un nou CEO în prima jumătate a acestui an, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În timp ce țările europene discută despre o creștere importantă a cheltuielilor pentru apărare, ministrul italian al industriei, Adolfo Urso, a declarat săptămâna aceasta că Roma pregătește un plan menit să încurajeze conexiunile dintre sectoarele auto, de apărare și aerospațial, care urmează să fie prezentat în iunie.

Adresându-se parlamentului italian, președintele Stellantis, John Elkann, a declarat că atât SUA, cât și China mențin industrii auto și de apărare puternice, ceea ce înseamnă că nu există o alegere de făcut între cele două.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Nu credem că viitorul automobilului este industria de apărare”, a declarat Elkann, al cărui grup multinațional include mărci precum Fiat, Jeep și Peugeot.

Elkann – care a condus Stellantis de când fostul CEO Carlos Tavares a plecat brusc în decembrie, în urma divergențelor cu consiliul de administrație – a confirmat că procesul de succesiune continuă conform calendarului planificat.

„Noul CEO va fi anunțat în prima jumătate a anului”, a declarat el parlamentarilor.

Elkann face parte din familia Agnelli care a fondat Fiat și este cel mai mare acționar al Stellantis prin compania sa de investiții EXOR.

Elkann a confirmat miercuri, de asemenea, că Stellantis va investi 2 miliarde de euro în Italia în acest an, ca parte a unui plan pe care l-a prezentat Romei după plecarea lui Tavares pentru a-și revitaliza producția în țară.

Anul curent va fi încă unul dificil, a declarat Elkann, dar producția din Italia ar trebui să înceapă să crească în 2026, datorită actualizării a 10 produse noi. Cu toate acestea, el a introdus o notă suplimentară de precauție, afirmând că tarifele și forma pieței vor influența producția.

Planul a contribuit la îmbunătățirea relațiilor dintre singurul mare producător de automobile din Italia, care angajează aproximativ 40 000 de persoane în țară, și Roma, după luni de confruntări dure.

Cu toate acestea, persistă unele tensiuni politice.

Partidul Liga, care face parte din coaliția de dreapta a premierului Giorgia Meloni, a declarat miercuri că Stellantis favorizează investițiile și locurile de muncă din străinătate și se concentrează excesiv pe vehiculele electrice.

„Elkann ar trebui să-și ceară scuze lucrătorilor italieni”, a declarat Liga într-o notă publicată după audierea din parlament.

Stellantis a fabricat anul trecut mai puțin de 500.000 de vehicule în Italia, în scădere de la 751.000 în 2023, producția de automobile în special fiind la cel mai scăzut nivel din 1956.