Producătorii auto Volkswagen, Rivian, Nissan, Volvo și BMW pierd accesul la creditele fiscale pentru mașinile electrice din Statele Unite

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Trezoreria americană a anunțat luni că vehiculele electrice Volkswagen, BMW, Nissan, Rivian, Hyundai și Volvo vor pierde accesul la un credit fiscal de 7.500 de dolari, în conformitate cu noile reguli de aprovizionare cu baterii, scrie Reuters.

Trezoreria a precizat că noile cerințe, care intră în vigoare marți, vor reduce, de asemenea, la jumătate creditele pentru Tesla Model 3 Standard Range Rear Wheel Drive la 3.750 de dolari, dar alte modele Tesla vor păstra întregul credit de 7.500 de dolari.

Vehiculele care pierd credite marți sunt BMW 330e, BMW X5 xDrive45e, Genesis Electrified GV70, Nissan Leaf, Rivian  R1S și R1T, Volkswagen ID.4, precum și hibridul plug-in electric Audi Q5 TFSI e Quattro și hibridul plug-in (PHEV) electric Volvo S60. Constructorul auto suedez este deținut în proporție de 82% de grupul chinez Zhejiang Geely Holding Group.

Normele au ca scop să reducă dependența Statelor Unite de China pentru lanțurile de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice și fac parte din efortul președintelui Joe Biden de a face ca 50% din vânzările de vehicule noi din SUA până în 2030 să fie vehicule electrice sau PHEV.

Trezoreria a dezvăluit, de asemenea, că vehiculele electrice Chevrolet Bolt și Bolt EUV de la General Motors se vor califica pentru creditul fiscal integral de 7.500 de dolari.

GM a declarat anterior că se așteaptă ca cel puțin o parte din mașinile sale electrice să se califice pentru creditul fiscal de 7.500 de dolari în conformitate cu noile reguli, inclusiv Cadillac Lyriq 2023 și viitoarele SUV Chevrolet Equinox EV și Blazer EV SUV. Trezoreria a declarat că toate EV-urile GM se vor califica.

Anterior, Ford Moto și Stellantis, compania-mamă a Chrysler, au declarat că majoritatea modelelor lor electrice și PHEV vor avea creditele fiscale înjumătățite la 3.750 de dolari la 18 aprilie. Trezoreria a confirmat calculele producătorilor auto.

Regulile au fost anunțate luna trecută și au fost impuse de Congres în august, ca parte a Legii de reducere a inflației (IRA), în valoare de 430 de miliarde de dolari.

IRA impune ca 50% din valoarea componentelor bateriei să fie produse sau asamblate în America de Nord pentru a beneficia de 3.750 de dolari, iar 40% din valoarea mineralelor critice să provină din Statele Unite sau de la un partener de liber schimb pentru un credit de 3.750 de dolari.

Legea prevedea ca vehiculele să fie asamblate în America de Nord pentru a se califica pentru orice credit fiscal, ceea ce în august a eliminat aproape 70% din modelele eligibile, iar de la 1 ianuarie au intrat în vigoare noi plafoane de preț și limite privind veniturile cumpărătorilor.

Săptămâna trecută, Agenția pentru Protecția Mediului a propus noi norme privind emisiile care prevăd că 60% din vânzările de vehicule noi în 2030 vor fi vehicule electrice.

O analiză preliminară a administrației a constatat că aproape 65% din vânzările de VE din primul trimestru s-au calificat în conformitate cu cerințele nord-americane privind asamblarea finală și plafoanele de preț; mai mult de 90% din aceste vânzări din primul trimestru eligibile anterior rămân eligibile pentru cel puțin un credit de 3.750 de dolari.

 

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *