Fabrica de Lapte Brașov, producătorul local al brandului Olympus, anunță că a participat la discuțiile mediate de Consiliul Concurenței pe tema acordului voluntar privind reducerea prețului laptelui de consum și a decis să scadă prețul laptelui pentru 6 luni, potrivit unui comunicat de presă.
Compania consideră că această inițiativă este benefică pentru clienții finali și urmează să agreeze cu retailerii implementarea acestui acord voluntar.
„Compania rămâne deschisă discuțiilor cu autoritățile pentru a identifica cele mai bune soluții în interesul consumatorilor români și pentru susținerea fermierilor și a pieței laptelui”, se mai menționează în comunicatul de presă.
Săptămâna trecută, Consiliul Concurenței a anunțat că discută cu firmele care vor să reducă prețul pentru 6 luni. Reducerea de minimum 20% a prețului la raft se va aplica laptelui de proveniență românească care costă în prezent peste 7 lei/litru și se va împărți între retaileri (minimum 10%) și procesatori (minimum 10%), mai arată comunicatul citat.
Acordul voluntar între retaileri și procesatori pentru reducerea prețului pentru laptele de consum a fost convenit pentru o perioadă de șase luni și urmează să se aplice de la 1 mai, după cum a fost stabilit la întâlnirea din 11 aprilie de la guvern la care au participat premierul Nicolae Ciucă și reprezentanți ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociației Marilor Rețele Comerciale din România și ai Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România.