Românii manifestă un interes crescut pentru destinații asiatice – raport / Țările spre care s-au îndreptat preferințele călătorilor locali

un tanar viziteaza asia Sursa foto: Freepik / prostooleh

Românii manifestă un interes crescut pentru destinații asiatice, îndepărtându-se de destinațiile tradiționale europene în ceea ce privește planificarea vacanțelor, conform primului Raport Global de Turism Revolut, transmite Agerpres. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale raportului, care analizează tendințele globale în materie de cheltuieli de călătorie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Raportul, care se bazează pe cheltuielile din 24 de țări unde Revolut este prezentă, a dezvăluit unde își cheltuiesc banii cei 55 de milioane de clienți ai fintech-ului atunci când călătoresc în străinătate. Clienții Revolut au cheltuit peste 20 de miliarde de lire sterline în 2024, Spania fiind în fruntea listei ca prima dintre destinațiile preferate, atrăgând 11% din toate cheltuielile. În privința utilizatorilor români ai conturilor și cardurilor Revolut, suma totală cheltuită în străinătate a crescut cu 8%, dar topul destinațiilor preferate a fost ușor diferit față de alte piețe.

Potrivit sursei citate, dragostea românilor pentru Europa începe să se mute spre alt continent, cu toate că destinațiile favorite din Europa și Balcani se află în fruntea listei pentru cheltuielile de vacanță ale românilor în 2024, Germania fiind în fruntea listei cu 10% din toate cheltuielile internaționale în ultimul an. Albania este marele câștigător din Europa, cu o creștere de 42% a cheltuielilor făcute de utilizatorii Revolut din România.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În 2024, cheltuielile în destinații europene cheie precum Marea Britanie (-8%), Grecia (-6%), Ungaria (-3%) au înregistrat scăderi anuale ale cheltuielilor românilor în timpul vacanțelor. Un model similar poate fi observat și peste Atlantic, cu scăderi semnificative ale cheltuielilor în SUA (-11%) și Canada (-16%).

Creșterea interesului pentru Asia

Dominația Europei și Americii de Nord este contestată de o creștere puternică a cheltuielilor în Asia, una dintre regiunile cu cea mai ridicată atractivitate printre turiștii români, în ultimul an, după cheltuielile de călătorie.

În 2024, cheltuielile românilor în Japonia au crescut semnificativ, cu 52%, atrași fiind de sezonul cireșilor înfloriți și de experiențele culinare. Persoanele cu vârste între 35 și 44 de ani au generat cea mai mare parte a acestor cheltuieli (29%), urmate de categoria 25-34 de ani (26%), ceea ce subliniază interesul milenialilor pentru această destinație.

Pe lângă Japonia, preferințele românilor s-au îndreptat și spre Thailanda, Filipine, Vietnam și Malaezia, unde s-au înregistrat creșteri semnificative ale cheltuielilor (12%, 18%, 15%, respectiv 10%). Această tendință reflectă o reorientare a turiștilor români dinspre destinațiile europene către cele asiatice, toate aceste țări menționate având o creștere de două cifre.

Românii aflați în străinătate cheltuiesc cel mai mult pe restaurante (21% din total, cu o medie de 120 de lei per tranzacție), deși cheltuielile pentru alimente (24%) le depășesc acum pe cele pentru cumpărături (21%), indicând o tendință crescândă de a găti singuri în timpul călătoriilor, posibil pentru a economisi sau a experimenta un alt mod de a călători.

„Revolut a fost fondată pe ideea că banii nu ar trebui să stea în calea explorării lumii. Acest raport privind turismul, prezentat în premieră globală, ne arată cum cheltuiesc clienții noștri în străinătate, ce tendințe sunt identificate în materie de turism la nivel global și cum Revolut le face viața mai ușoară tuturor. Observăm o schimbare clară a călătorilor tineri, în special către destinații la distanță, care aduc experiențe bogate, iar Revolut contribuie la consolidarea acestei tendințe la nivel global”, a declarat Tara Massoudi, director general pentru Produse Premium Revolut.

Revolut este o bancă europeană autorizată – cu sediul central în Republica Lituania, autorizată și reglementată de Banca Lituaniei și Banca Centrală Europeană.

Rezultatele din acest raport sunt bazate pe date anonimizate, analizate în formă agregată, de către Revolut, pentru o perioadă de 12 luni (1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2024).

Datele provin din următoarele țări: Regatul Unit, Irlanda, Germania, Spania, Franța, Italia, Portugalia, Grecia, Belgia, Țările de Jos, Polonia, Ungaria, Elveția, România, Bulgaria, Lituania, Cehia, Slovacia, SUA, Australia, Japonia, Norvegia, Danemarca, Suedia, Finlanda, Brazilia și Singapore.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.