Rușii cumpără tot mai multe mașini second-hand, în timp ce sancțiunile afectează sectorul auto

banca centrala a rusiei, rusia, moscova, rubla, ruble, economie, inflatie, sanctiuni occidentale Sursa foto: Natalia KOLESNIKOVA / AFP

Cheltuielile pentru mașini noi în Rusia s-au înjumătățit anul trecut, deoarece industria auto a resimțit din plin sancțiunile occidentale din cauza conflictului din Ucraina, producția a scăzut, prețurile au crescut, iar cumpărătorii s-au orientat către modele second-hand mai ieftine, scrie Reuters.

În timp ce analiștii continuă să dezbată eficiența generală a restricțiilor economice impuse Rusiei, nu există nicio îndoială că acestea au lovit puternic în industria sa auto, care se baza foarte mult pe producătorii străini și pe piesele importate.

Cheltuielile pentru mașini noi au scăzut anul trecut cu 52%, ajungând la 1.500 de miliarde de ruble (20,4 miliarde de dolari), în timp ce numărul de mașini noi vândute a scăzut cu 58,8%. De asemenea, producția de automobile s-a prăbușit la cel mai scăzut nivel de la prăbușirea Uniunii Sovietice în 1991, deoarece producătorii auto occidentali au oprit producția și au vândut fabrici.

Cheltuielile totale pentru autoturisme noi și second-hand au scăzut cu peste 15% în 2022, deoarece inflația a împins prețurile în sus și a dus la scăderea nivelului de trai, arată datele agenției analitice Autostat, în ciuda unei creșteri de 14% a cheltuielilor pentru autoturismele second-hand.

Acest lucru a făcut ca mașinile second-hand să reprezinte aproape trei sferturi din toate mașinile vândute, față de 55% în 2021, arată datele.

Inflația anuală de 11,9% de anul trecut a contribuit la o scădere estimată la 1% a veniturilor reale disponibile ale rușilor, potrivit agenției de statistică Rosstat. Retailerii au investit masiv în formate de magazine de tip discount, o tendință care se reflectă în sectorul auto.

Potrivit Autostat, prețul mediu al mașinilor noi vândute anul trecut a crescut cu 17%, până la 2,33 milioane de ruble, iar cel al mașinilor second-hand cu 32%, până la 890.000 de ruble.

Constructorul auto ceh Skoda Auto, o unitate a Volkswagen, a declarat că livrările către Rusia au scăzut cu 80% în 2022. Volkswagen și-a închis fabricile din Rusia și a oprit importurile, dar nu a acceptat încă o vânzare, ca unii dintre colegii săi.

Francezii de la Renault și-au vândut participația majoritară la Avtovaz din Rusia către statul rus pentru, se pare, doar o rublă, dar cu o opțiune de răscumpărare pe șase ani. Același cumpărător de stat a preluat apoi activele Nissan pentru un euro.

Sursa foto: Natalia KOLESNIKOVA / AFP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *