Acțiunile gigantului de lux LVMH au scăzut cu 6% după raportarea unei scăderi de 5% a vânzărilor în segmentul de modă și marochinărie, dezamăgind așteptările pieței. Conglomeratul, care deține 75 de branduri de top, este un indicator important pentru sectorul de lux, iar scăderile au afectat și acțiunile altor companii din industrie, precum Kering, Hermès și Zegna. În special, cererea din China, afectată de probleme economice și criza din sectorul imobiliar, a contribuit la această performanță slabă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cererea slabă din China afectează sectorul de lux

O cauză majoră a scăderii vânzărilor este cererea redusă din China, unde economia continuă să se redreseze cu dificultate după pandemie. În plus, criza din sectorul imobiliar, care reprezintă 70% din averea gospodăriilor chineze, a dus la o scădere a încrederii consumatorilor și la o preferință pentru economisire. Vânzările LVMH în Asia, excluzând Japonia, au scăzut cu 16%, iar Japonia, o destinație importantă pentru turiștii chinezi, a înregistrat, de asemenea, o încetinire.

Gucci și alte branduri în dificultate

Kering, proprietarul Gucci și Saint Laurent, a suferit și el o scădere a valorii acțiunilor, însă analiștii UBS se așteaptă ca vânzările să scadă cu 15%, mai ales din cauza lipsei de îmbunătățiri la Gucci, în ciuda lansării colecțiilor designerului Sabato De Sarno. Cu toate că primele colecții au avut succes în rândul clienților premium, segmentul mai larg de cumpărători ocazionali continuă să își reducă cheltuielile pe produse de lux.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Bottega Veneta și Zegna ar putea oferi surprize pozitive 

Bottega Veneta ar putea înregistra o creștere de 3%, după eforturile de reducere a expunerii la vânzările angro, în timp ce Zegna, care urmează să raporteze rezultatele trimestriale, continuă să reziste în segmentul prêt-à-porter de lux. Cu toate acestea, subsidiara Thom Browne a înregistrat o scădere de 20% a vânzărilor, iar integrarea Tom Ford a fost marcată de dificultăți, inclusiv schimbarea designerilor după doar două sezoane.

Noua eră a industriei luxului

LVMH și sectorul luxului în general trebuie să se adapteze la o nouă realitate economică, în care creșterea nu mai este garantată. În timp ce economiile emergente din India și Asia de Sud-Est oferă oportunități, liderii industriei trebuie să se concentreze pe inovație, personalizare regională și pe promovarea calității autentice, în loc de marketing masiv și colaborări cu celebrități. După o perioadă de creștere continuă, sectorul de lux a intrat într-o nouă etapă de transformare.

Surse utilizate: businessoffashion.com