Studiu: 1 din 2 români își prelungește sesiunea de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică pe placul lor

promenada mall Foto: BD Lemntech, Promenada Mall

Magazinele și mall-urile sunt destinațiile principale de timp liber ale românilor, iar 54% dintre români își prelungesc sesiunile de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică cunoscută pe placul lor, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Conform studiului, cele mai frecventate locații publice în care românii obișnuiesc să își petreacă timpul liber sunt magazinele (83%) și centrele comerciale/ mall-urile (48%).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Se observă că pentru cei cu vârste cuprinse între 35-44 ani, categorie de vârstă ce se diferențiază printr-o putere de cumpărare mai mare, mall-urile reprezintă într-o mai mare măsură o soluție de petrecere a timpului liber (55%).

Îndreptându-ne atenția către rolul muzicii în spațiile comerciale, 63% dintre români consideră că este important să audă muzică cunoscută când merg în mall-uri, iar 59% atunci când merg să își facă cumpărături uzuale în magazine.

Comportamentul consumatorilor în astfel de momente este influențat de muzică, 54% dintre respondenți declarând că petrec o perioadă mai lungă la cumpăraturi atât în magazine, cât și în centrele comerciale dacă aud muzica cunoscută preferată pe fundal, principala motivație menționată fiind că muzica le distrage atenția și îi determină să petreacă mai mult timp în respectivul spațiu comercial.

Mai mult decât atât, un procent semnificativ de 37% dintre consumatori au declarat că ar fi dispuși să cheltuiască mai mulți bani în magazine sau în mall-uri dacă pe fundal s-ar auzi o muzică cunoscută pe placul lor.

30% dintre români preferă un ritm mai alert al muzicii cunoscute atunci când se află în spații comerciale, în timp ce 34% nu au o preferință clară de gen muzical în astfel de situații

Conform datelor studiului, 85% dintre respondenți consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în locațiile publice. De asemenea, românii declară în proporție de 66% că  este important sau foarte important ca genul muzical să fie pe placul lor într-un spațiu public (ex. bar, terasă, magazin etc.), într-o măsură semnificativ mai mare consumatorii cu vârsta cuprinsă între 35-44 ani (72%).

Urmărind principalele asocieri între atributele muzicii cunoscute și diferitele tipuri de locații publice, aflăm că, pentru majoritatea românilor un volum potrivit al muzicii face ca mediul să fie mai plăcut în magazine, pe când în cazul mall-urilor vorbim mai degrabă de ritmul muzicii de pe fundal.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, afirmă: „Muzica cunoscută are capacitatea de a influența în mod semnificativ comportamentul și experiența consumatorilor în spațiile comerciale, aceasta reprezentând nu doar un fond sonor plăcut, ci și unul dintre cei mai influenți factori în stabilirea tonului pentru atmosfera unei astfel de locații. Spre exemplu, în timp ce ritmurile mai rapide crează o atmosferă energică în magazin ce poate stimula impulsurile de cumpărare, muzica lentă poate încuraja consumatorii să petreacă mai mult timp explorând și cumpărând.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: